خط پرواز رشت به استانبول راهاندازی شد/ انحصار بزرگترین مشکل صنعت هوایی کشور
خبرگزاری میزان: مدیرکل فرودگاه رشت از راهاندازی خط پرواز رشت به استانبول از 18 تير ماه خبر داد.
وي از آمادگي فرودگاه رشت براي پذيرش 100 پرواز در روز خبر داد و افزود: پرواز استانبول - رشت و بالعكس در ساعت 03:15 نيمه شب وارد فرودگاه رشت شده و 04:35 صبح اين فرودگاه را به مقصد استانبول تركيه ترك خواهد كرد.
رضواني اضافه كرد: با توجه به اينكه ساعات عملياتي فرودگاه رشت 06:30 الي 20:30 در كتاب هوانوردي(AIP) اعلام شده است، بنابراین به منظور پذيرش پروازهاي خارجي از جمله مسير رشت به استانبول در نيمه شب موافقت شده استIMG_8542.JPG.
وي اضافه كرد: 13 ارگان با محوريت ادارهكل فرودگاه استان مسئوليت ارائه خدمات امنيتي، خدماتي و امدادي در پروازهاي خارجي را به عهده دارند كه با بهسازي ترمينال قديم، زيرساختهاي لازم جهت ارائه خدمات فراهم شده است كه از جمله ميتوان به تجهيزات گذرنامه ناجا با هزينه دو ميليارد و 110 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور اشاره كرد.
گفتنی است؛ با اضافه شدن مسیر رشت به استانبول تعداد 62 سورتی پرواز داخلی و دو سورتي پرواز خارجي در هفته از فرودگاه رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و استانبول انجام میشود.
منوپولي ما را از رقابت و اعتمادسازي محروم ميكند
مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور با بيان اينكه در كنار تقويت بخش خصوصي نيازمند ساختاري متكي بر قانون و اخلاق و پيادهسازي مسئوليتپذيري هستيم گفت: «منوپولي» ما را از رقابت و اعتمادسازي محروم ميكند.
بهگزارش روابطعمومی شرکت فرودگاههای کشور رحمتاله مهآبادي با بيان اينكه شركت فرودگاههاي كشور وظيفه ارائه مجموعه خدمات فرودگاهي و خدمات هوانوردي را دارد گفت: اين دو بخش توسط تجهيزات و دستگاههاي مختلف انجام ميشود كه بخش زيادي از اين تجهيزات بيش از سه دهه مشمول تحريم است.
وي با اشاره به اينكه شركت فرودگاهها در زمينه مقابله با تحريم و استفاده از توان داخلي، پيشتاز است گفت: توان مهندسي در حوزه داخلي به حدي رسيده كه تعميرات در بخش ارتباطات و الكترونيك به خوبي انجام ميشود.
مهآبادي با بيان اينكه يكي از مشكلات٬ کماعتمادي بین بخش خصوصي و ما است گفت: در بخش سيستمهاي ایمنیزمینی٬ فرودگاهی و كمكناوبري، پروژههای زیادی تعریف و جهت ساخت داخل شدن مورد حمایت قرار گرفته اما در مرحله بهرهبرداری همواره مشكلاتي ايجاد ميشود.
وی ادامه داد: در بحث ركوردرها یا خودروهای ایمنی زمینی(که بیش از دو دهه قدمت دارد) مشکلات ما با سازندگان همان مشکلات اولیه یعنی همراهی نکردن تا نقطه پایانی٬ کیفیت نازل٬ خدمات نامناسب پس از فروش و عدم تعهد در انجام وظایف تعهد شده است.
مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور تصريح كرد: متاسفانه یکی از مشکلات قوانین حمایتکننده این است که با ساخت داخل همزمان یک انحصار ایجاد میشود و منوپولي ما را از رقابت و اعتمادسازي و نهایتا بهبود مستمر و پایدار محروم ميكند در حالي كه بايد هدف ما ايجاد و توسعه همكاري اثربخش و پايدار باشد كه مهمترين عنصر در اين راستا «اعتماد» است.
وي با تاكيد بر اينكه براي رسيدن به اين هدف حمایت قانونی کفایتکننده نیست و نيازمند ساختاري هستيم كه متكي بر اخلاق هم باشد گفت: نهادينه كردن هنجارها، عقايد، باورها و ارزشهاي فردي و بنگاهي در قانونگذاري، يكي از مسائل مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
مهآبادي افزود: در كنار حمایت مالی و قانونی از بخش خصوصي و موسسات دانش بنيان، بايد به يك ساختار مشخص برسيم كه در آن علاوه بر تشخيص نياز٬ تبيين توان و تامين نياز، به موضوع پيادهسازي اصول و فرآیندهای مسئوليت پذيري و خود كنترلي و اخلاق حرفهاي نیز توجه ويژه شود تا بتوانيم از اين توان بالفعل حداكثر بهره را ببريم.
برقراری پرواز تبریز-ازمیر و بالعکس از فرودگاه تبریز
مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجانشرقی از برقراری پرواز تبریز – ازمیر و بالعکس از فرودگاه بینالمللی تبریز خبر داد.
مصطفی صفایی گفت: این اقدام در پی درخواست مسافران فرودگاه تبریز انجام شده است و بر این اساس پرواز تبریز-ازمیر و بالعکس روزهای شنبه هر هفته ساعت 05:45 انجام خواهد شد.
وی گفت: این پرواز توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و با هواپیمایی A320 انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ هماکنون از فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش و کرمان برقرار است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *