بازدید مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از واحد ثبتی دیر
وی برنامه ریزی، کنترل و نظارت را برای بهبود ارائه خدمات و رضایتمندی مردم بسیار مهم ذکر کرد که در اداره کل ثبت اسناد مورد توجه قرار گرفته است. وی اجرای شبکه ملی شمیم، تعیین تکلیف کامل پروندههای مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبت اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی تا پایان سال و به روز کردن این پروندهها، آرشیو الکترونیکی پروندههای ثبتی و سامانه ثبت شرکتها را برخی از اقدامات ثبت ذکر کرد.
مدیرکل ثبت اسناد بوشهر تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با استفاده از همه ظرفیتهای ثبت اسناد یک اصل مهم برشمرد و اظهار کرد: همه تلاش من و همکارانم در این اداره کل در جهت حل مشکلات مردم و رضایتمندی آنان است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به به مهمترین فعالیتهای اداره کل ثبت و اسناد تصریح کرد: ثبت و تثبیت مالکیت، ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری، اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا، وصول معوقات بانکها، وصول معوقات مردم مثل مهریه و چکها توسط ادارات ثبت اسناد و املاک صورت میپذیرد.
بیشتر بخوانید:
محوری در ادامه، ثبت معاملات رسمی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق و دفاتر اسناد رسمی را از دیگر فعالیتهای ثبت اسناد برشمرد و گفت: ماموریت و اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، چشم انداز بیست ساله، برنامههای توسعه قوه قضاییه، مصوبات ریاست قوه قضاییه و قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی مبتنی بر توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقاء نظم حقوقی و کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فنآوریهای نوین جهت افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری است.
مدیرکل ثبت اسناد بوشهر خاطرنشان کرد: بی شک نقش سازمان ثبت در توسعه اقتصادی، رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، امنیت ملی، تجارت و بازرگانی، کاهش ارجاعات به محاکم قضایی، قضازدایی، سلامت خانواده و جامعه و رضایتمندی مردم از حکومت غیرقابل انکار است.
محوری در پایان گفت: گستره حضور سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از بازوهای اصلی قوه قضاییه در عرصه خدمت رسانی به مردم، گویای نقش و جایگاه مهم آن در توسعه فراگیر و پایدار کشور است.