رشد ۳۵ درصدی درآمد شرکت نمایشگاه بین المللی ایران
وی با بیان این که نمایشگاه بین المللی ایران هم در همین راستا با تفکر استراتژیک مدیران ارشد گامهای بلندی را در مباحث مرتبط با رونق تولید و کسب و کارها برداشت، افزود: یکی از عوامل موفقیت نمایشگاه بین المللی ایران، شفاف سازی در عملکرد این شرکت بوده است.
عزتی خاطرنشان کرد: شفاف سازی ارتباط مستقیمی با مباحث ناکارآمدی و فساد در سازمانها دارد و هرچه ما در سازمانها شفاف عمل کنیم همانقدر کارآمدیها افزایش مییابد و هرچه نا شفاف عمل کنیم مباحث مربوط به فساد، رانتها و نارضایتی مردم بیشتر میشود.
دبیر هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران با یادآوری این نکته که شفافیت به این معنی است که عملکرد یک سازمان برای مردم و مشتریان خود قابل مشاهده باشد و اگر انتقادی هم به مباحث عملکردی یک سازمان باشد، آن سازمان باید بتواند شفاف سازی و دفاع داشته باشد.
عزتی گفت: وقتی میگوییم از ۷۴ عنوان نمایشگاهی به ۱۰۳ عنوان رسیده ایم به این معنی است که یک تفکر جمعی در مباحث مربوط به تقویم نمایشگاهی داشته ایم و از خرد کمیتهای برای تدوین تقویم نمایشگاهی استفاده کردیم و بخش خصوصی را هم در این تصمیم گیری مشارکت دادیم. یعنی فضا برای استفاده از خرد جمعی باز شد و همین امر باعث شده که تعداد نمایشگاهها افزایش بیابد.
معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران افزود: همچنین علیرغم تحریمهای سنگین علیه کشور و مشکلات اقتصادی موجود، ما ۳۵ درصد در درآمد نمایشگاهی رشد داشته ایم که این پیشرفتها را مدیون شفافسازی در عملکرد نمایشگاه بین المللی ایران هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این موفقیتهای شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی در یک سال گذشته را مرهون شفاف سازی در امورات و فرآیندهای نمایشگاهی میدانیم و معتقدیم که این امر به از بین رفتن رانتها و مفاسد احتمالی کمک کرده است.
عزتی در پایان اظهار کرد: یکی از موارد دیگر در مبحث شفاف سازی اتفاق افتاده الکترونیکی کردن فرایند شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران است که موجب شفافیت و نظارت نمایشگاه بین المللی ایران بر عملکرد مجریان خواهد شد.