صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برنامه جبرانی تعطیلات مدارس آغاز شد؟

۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۸۴۸۷۴
برخی مدارس دولتی شهر تهران برای جبران زمان ازدست‌رفته دانش‌آموزان به‌دلیل تعطیلات دوهفته‌ای آلودگی هوا، کلاس‌های جبرانی را آغاز کردند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، تعطیلات پیش‌بینی‌نشده تا به امروز حدود دو هفته مدارس را فقط در پایتخت به تعطیلی کشانده است، این مسئله منجر به از دست دادن بخشی از زمان آموزش دانش‌آموزان در مدارس دولتی کشور شد.

هم‌اکنون برخی از مدارس دولتی به‌ویژه در دوره ابتدایی به خانواده‌ها خبر داده‌اند، کلاس‌های جبرانی به‌منظور جبران ساعات آموزشی از پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

پیش از این برخی معلمان و خانواده‌ها می‌گفتند: موضوع مهم از دست رفتن ساعات آموزش دانش‌آموزان با این تعطیلات ناخواسته است و نتیجه آن‌هم می‌شود تدریس سریع مطالب کتاب‌های درسی بدون تعمیق یادگیری آن‌هم در کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی که در شرایط عادی هم فرصت کافی برای تعمیق یادگیری دانش‌آموز وجود ندارد.

وزارت آموزش‌وپرورش نیز از برنامه‌ریزی برای جبران تعطیلات پیش‌بینی‌نشده مدارس خبر داده بود؛ رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی گفته بود: در برنامه کوتاه‌مدت، یک بسته پیشنهادی را تهیه و آن را ارائه کردیم که به‌زودی توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش ابلاغ خواهد شد، در این بسته پیشنهادی، موارد مختلفی همچون استفاده از ساعات جبرانی قید شده است.

به‌گفته او با توجه به اینکه در روز‌های تعطیلی دانش‌آموزان، معلمان نیز تعطیل بودند و باید این ساعات از‌دست‌رفته آموزش به‌نحوی جبران شود، برگزاری کلاس‌های جبرانی با توجه به شرایط مدارس و ظرفیت‌هایی همچون استفاده از روز پنجشنبه یا اضافه کردن به ساعات آموزش در مدارس تک‌شیفت مدنظر است.

حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که "هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که کتاب‌های درسی تمام نشود و ممکن است تدریس دروس با عجله انجام شود، آموزش‌و‌پرورش چه‌زمانی برنامه جبرانی را اعلام خواهد کرد؟ " افزود: یادگیری معنادار هدف است و تمام کردن کتاب درسی مهم نیست، تحقق یادگیری نیاز دارد زمان‌های ازدست‌رفته را جبران کنیم بنابراین مدارس باید ساعت‌های جایگزین را طراحی کنند، مدارس تک‌شیفت می‌توانند ساعت آموزش روزانه خود را افزایش دهند، مدارس دوشیفت نیز از ظرفیت روز‌های پنجشنبه، استفاده کنند به‌هر‌حال حتماً باید زمان ازدست‌رفته جبران شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *