روایتی از اولین نمایشگاه تجهیزات ورزشی ساخت ایران/ جای خالی تجاریسازی صنایع دستی
مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران گفت: ما با رصد و آمایش سرزمینی در روستاها نسبت به شناسایی محصولات قدم برداشتهایم و با برگزاری رویدادهای حرفهای با مضمون برندینگ صنایع دستی، بسته بندی، صادرات به راه اندازی دفتر بهبود و تجاری سازی صنایع دستی پرداختیم.
به گزارش گروه سیاسی ، نخستین نمایشگاه «تجهیزات ورزشی ساخت ایران» یکم دی ۱۳۹۸ با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان در تالار خلیج فارس مجلس و به همت سازمانهای مردم نهاد جوانان، افتتاح شد و به مدت سه روز دایر بود.
معرفی دستاوردهای سمنهای جوانان(سازمانهای مردم نهاد جوانان) و فعالیتهای کارافرینی و اقتصادی آنها در سطح کشور در این نمایشگاه معرفی و حوزه اجتماعی سازمانهای مردم نهاد برای نمایندگان مجلس، وزرا و مسئولین رده بالای کشور بیان و با ارائه تولیدات و اقدامات زیرساختی بخش ورزش و بخش جوانان نسبت به شناخت توانمندیهای بومی کشور در صنایع سلامتی و نیز خدمات اجتماعی پرداخته شد.
جمعیت احیاگران روستاهای ایران نیز به عنوان سمن برگزیده کشوری در حوزه توانمندسازی و کارآفرینی با نگاه اجتماعی حضور داشت و با بیان اقدامات علمی و برنامههای اعضاء و کمیتههای تخصصی خود را در حوزههای گردشگری، فرهنگ و هنر و صنایع دستی، کشاورزی، صنایع غذایی و سلامت، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین محیط زیست و فناوری روستاهای کشور محصولات خود، برای مخاطبان خاص این نمایشگاه عرضه کرد.
نادر گیویانپور مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران در این نمایشگاه ضمن قدردانی از بستر سازی تبادل نظر و گفتمان فعالان اقتصادی با وزرا و نمایندگان مجلس مسیر پیشرفت و اقتصاد پویا را افزایش سطح دانش و مهارت تولید و بازار دانست.
وی همچنین در نشست تخصصی با اعضا کمسیون اقتصادی مجلس نسبت به توجه در زمینه مسائل مولد با نگاه محیط زیست در تأمین نهادههای کشاورزی و نیز تمرکز بر صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزود همراه با سود خالص را رکن مهم صنایع وابسته به تولیدات محلی و روستایی دانست.
مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران در این نمایشگاه ضمن به تصویر کشیدن انواع مختلف صنایع دستی، بافت، پارچه، هنرهای بومی و جواهرات روستاهای مختلف کشور هویت و تمدن فرهنگی ایران، تصریح کرد: متولیان زیادی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور صنایع خلاق و فرهنگی را به دوش میکشند اما جای تعجب است حرکت تخصصی در حوزه تجاری سازی در دستور کار قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: ما با رصد و آمایش سرزمینی در روستاها نسبت به شناسایی محصولات قدم برداشتهایم و با برگزاری رویدادهای حرفهای با مضمون برندینگ صنایع دستی، بسته بندی، صادرات به راه اندازی دفتر بهبود و تجاری سازی صنایع دستی پرداختیم و طی تفاهم نامه با دانشگاه هنر فرانسه توانستیم بخشی از هنر بومی را در شهر پاریس به نمایش بگذاریم.
گیویانپور اظهار داشت: جای خوشحالی است که برخی نمایندگان و رؤسای فدراسیونهای ورزشی برای حمایت از این اقدامات ملی اعلام امادگی کرده و خرید هدایای فرهنگی یا تندیس مسابقات و همایشها را برای مهمانان و مخاطبان داخلی یا خارجی را نوید دادند. ایجاد این فرصت طلایی برای تبلور اقدامات نو و خلاقانه توسط معاون جوانان وزیر بستر ساز افزایش تولید و بروز شدن خدمات در کشور است.
در پایان این نمایشگاه وزیر صمت در کنار معاون حقوقی و معاون جوانان وزارت مقدمات برگزاری نمایشگاههای ملی و بین المللی از دستاوردهای عملیاتی جوان مطرح و مورد نظر قرار گرفت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *