کاهش دعاوی در دادگستریها با نقل و انتقال املاک توسط اسناد رسمی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: سند رسمی شناسنامه مالکیت محسوب میگردد و هرچه نقل و انتقال املاک با سند رسمی بیشتر رونق پیدا کند، دعاوی در دادگستریها کاهش پیدا خواهد کرد و دفاتر اسناد رسمی منشأ خدمات شایانی برای دولت و جامعه در این زمینه هستند.
وی افزود: پایهگذار هسته اولیه دفاتر اسناد رسمی استان بوشهر فرهیختگان و علما بودهاند و در حال حاضر در سطح استان قریب ۱۰۰ دفترخانه اسناد رسمی وجود دارد که این دفاتر با عملکرد خوب و مثبت میتوانند پشتوانهای بزرگ برای رونق اقتصادی در استان باشند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر حفظ شان و جایگاه سردفتری را وظیفه سران دفاتر دانست و گفت: براساس آمارهای موجود میزان سلامت اداری در دفاتر اسناد رسمی استان بوشهر مطلوب است و آمار پایین تخلفات سران دفاتر نشاندهنده این است که سران دفاتر اسناد رسمی در استان شان و جایگاه خود در را در نظام حقوقی کشورشان شناختهاند و حریم را رعایت میکنند.
بیشتر بخوانید:
محوری به ابراز چندین رهنمود برای سردفتران پرداخت و افزود: سردفتران از نگاه تجاری به حرفه سردفتری خودداری نمایند و در جهت حل مشکلات ثبتی و حقوقی مردم با سلامت، درستکاری، امانتداری و با رعایت جمیع جهات قانونی و ثبتی عمل کنند.
در این دیدار عبدالحسین دشتی، رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر پس از تبریک انتصاب و ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل گزارشی از عملکرد کانون را ارائه نمودند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *