صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تا کنکور در اولویت خانواده‌ها باشد تربیت در مدارس محقق نخواهد شد

۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۸۱۶۲۰
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که کنکور در اولویت خانواده‌ها قرار داشته باشد فرایند تربیت در مدارس به شکل مطلوب محقق نخواهد شد.

به گزارش گروه جامعه ، صبح امروز علیرضا کاظمی در نشست مدیران و کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی با وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حوزه به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و نهم دی‌ماه اظهار کرد: تلاش برای بصیرت افزایی و پیوند با ولایت ازجمله برنامه‌های این معاونت است.

وی بابیان اینکه فرایند تربیت فراتر از یک رفتار است لذا بر اساس سند تحول بنیادین، تربیت به معنی شکل‌گیری هویت و شخصیت است، اظهار کرد: حوزه پرورشی باید امر تربیت را محقق کند و این مسیر دشواری است و چالش‌های مختلفی در این مسیر وجود دارد که ازجمله می‌توان به نبود انگیزه در دانش آموزان، عدم وجود انگیزه کافی در مربیان و نداشتن جایگاه برنامه‌های پرورشی در برنامه درس ملی، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه تربیتی ابتدا باید انگیزه کافی در دانش آموزان ایجاد کرد علاوه بر آن در مربیان نیز باید انگیزه ایجاد کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در تربیت زمانی موفق خواهیم شد که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های مدرسه استفاده کنیم.

وی کنکور را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: تا زمانی که کنکور در اولویت خانواده‌ها قرار داشته باشد فرایند تربیت در مدارس به شکل مطلوب محقق نخواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی بابیان اینکه توسعه‌بخشی، اثربخشی، میدان دادن به دانش آموزان، مشارکت و… ازجمله راه‌هایی است که ما سعی کردیم در دانش آموزان انگیزه ایجاد کنیم، گفت: در کنار انگیزه‌هایی که تولید کردیم برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در راستای تربیت دانش آموزان انجام شده است لذا «جشنواره اهلی من العسل» باهدف ایجاد انگیزه‌های معنوی در حوزه تربیتی هرساله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند لذا باید به آن‌ها میدان داد، تصریح کرد: وقتی در برنامه درس ملی جایی برای فعالیت‌های پرورشی نداشته باشیم کار کردن در این حوزه سخت است و خانواده‌ها نیز انگیزه کافی را ندارند.

وی افزود: حوزه تعلیم و تربیت این معاونت در فرایند ارزیابی مدیران و معلمان هیچ جایگاهی ندارد و همچنین در انتصابات مدیران نیز نقشی ندارد لذا با اصلاح این موارد می‌توان کار تربیت را بهتر از قبل ادامه داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *