صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آخرین خبر‌ها از جشنواره فیلم فجر ۳۸/حاشیه‌های زینک و کاغذ همچنان ادامه دارد

۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۱۳۰۴
هشتمین روز از دی ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین خبرها از جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، هشتمین روز از دی ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین خبرها از جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.


اعلام مکان نهایى کاخ رسانه جشنواره ٣٨ طی هفته جاری

مدير روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: در روز‌های ابتدایی اعلام فراخوان ثبت نام اهالی رسانه، آیین نامه ۱۴ بندی منتشر شد و فهرست نهایی حاضران در این دوره از جشنواره براساس همان آیین نامه انتخاب و منتشر می‌شود.
مسعود نجفی مدير روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون زمان اعلام سینمای مخصوص اهالی رسانه گفت: امیدواریم در هفته جاری بررسی ثبت نام‌ها به پایان برسد و اسامی نهایی حائزین دریافت کارت به همراه گزینه نهایی سینمای رسانه‌ها اعلام شود. در این لیست گزینه مورد نظر هر خبرنگار و منتقد نیز مقابل نامش قید خواهد شد.

نجفی پیرامون ملاک‌های انتخاب خبرنگاران، منتقدین و اهالی رسانه برای حضور در کاخ رسانه جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: در روز‌های ابتدایی اعلام فراخوان ثبت نام اهالی رسانه، آیین نامه ۱۴ بندی منتشر شد و فهرست نهایی حاضران در این دوره از جشنواره براساس همان آیین نامه انتخاب و منتشر می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

بازگشت امیر جدیدی با «لتیان» به جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب می‌شود، وی تاکنون سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت کرده و حالا می‌خواهد شانس خود در مقام کارگردان امتحان کند، وی در لتیان به سراغ فیلمنامه‌ای از اکتای براهنی رفته و امیر جدیدی را به عنوان نقش اول مرد اثر انتخاب کرده است. 
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، با شروع کار هیات انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، اهالی سینما مشتاقانه منتظر اعلام فهرست نهایی آثار حاضر در این دوره از جشنواره هستند، رویدادی که هر سال تب و تاب ویژه‌ای را برای دوست داران سینما به همراه دارد. 

جشنواره فیلم فجر در دوره سی‌وهشتم خود نیز همچون ادوار گذشته شاهد حاضران و غایبان مطرح و متفاوتی بوده است، ابراهیم‌حاتمی کیا، بهروز شعیبی، محمدحسین مهدویان، مسعود کیمیایی، حمید نعمت الله، محمدحسین لطیفی و پیمان قاسمخانی بخشی از فهرست کارگردانانی هستند که امسال برای حضور در فجر اعلام آمادگی کرده‌اند. 

اما در این میان فجر امسال به نوعی رکورددار حضور فیلم‌ اولی‌ها و کارگردانان جوان است، کارگردانانی که طی سالهای گذشته نشان دادند که می‌توان به شگفتی آفرینی آنها در مهمترین رویداد سینمایی کشور امیدوار بود، «علی تیموری» از جمله همین کارگردانان جوان است که امسال برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند. 

«فیلم سینمایی لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب می‌شود، وی تاکنون سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت کرده و حالا می‌خواهد شانس خود در مقام کارگردان امتحان کند، وی در لتیان به سراغ فیلمنامه‌ای از اکتای براهنی رفته و امیر جدیدی را به عنوان نقش اول مرد اثر انتخاب کرده است.

امیر جدیدی بعد از کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بازی در «تنگه ابوقریب» برای دومین جایزه خود در مهمترین رویداد سینمایی کشور تلاش می‌کند، وی در فیلم سینمایی لتیان با بازیگرانی همچون پریناز ایزدیار، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی‌فر، سارا بهرامی همکاری داشته است، این فیلم این روز‌ها تدوین خود را زیر نظر محمدرضا مویینی پشت سر می‌گذارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 

 

بابک عابدین مدیر انتشارات سایبک و فعال عرصه چاپ و نشر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون افزایش قیمت مواد اولیه چاپ و نشر گفت: افزایش قیمت مواد اولیه چاپ و نشر ریشه در عدم توازن عرضه و تقاضا دارد، هنگامی که برخی نهادها تصمیمات نسنجیده و نابهنگامی را اتخاذ می‌کنند نتیجه‌ای جز بر هم زدن بازار در حوزه‌های مختلف خصوصاً مواد اولیه چاپ و نشر ندارد.  

وی در همین راستا ادامه داد: در برخی موارد حتی قیمت ارز نیز در تعیین سرنوشت یا به عبارتی افزایش و یا کاهش قیمت مواد اولیه چاپ و نشر تاثیر چندانی نداشته بلکه رقابت نامتعادل و نامناسب به زنجیره تولید و تامین ضربه زده است.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه آخرین خبر ها از قیمت زینک  اینجا کلیک کنید

عابدین دلیل افزایش قیمت زینک را مورد بررسی قرار داده و بیان کرد: افزایش قیمت زینک همزمان با افزایش قیمت کاغذ در یک بازه زمانی کوتاه بوجود آمد، دلیل این امر ورود افراد سودجو و فرصت طلب به حوزه بارزگانی مواد اولیه‌ همچون کاغذ و زینک است، خرید زینک و نگه داشتن این کالا در انبار‌ه و بر هم زدن تعادل بازار و سپس عرضه همان زینک‌ها با قیمت‌های بسیار بالاتر به سود‌های هنگفت برای این افراد سودجو منجر شده است، این رویداد همانند فرایندی بود که ابتدا در بازار کاغذ روی داد. 

وی چرخه نشر را با توجه به افزایش مواد اولیه عرصه‌ای دغدغه‌مند خواند و بیان کرد: نگاهی به تحولات در قیمت کاغذ طی دو سال اخیر نشان می‌دهد خود تحریمی بزرگترین مشکل در بازار کالا‌های مواد اولیه بوده است، خالی شدن بازار از کاغذ و دپوی این کالا در انبار‌ها عدم عرضه کاغذ و زینک همچنین محدود کردن چنین کالا‌هایی برای مدتی مدید، موجی از نا آرامی را ایجاد کرد. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

گاف‌های سینمایی که ماندگار شدند

همواره در بسیاری از آثار سینمایی داخلی و خارجی اتفاقاتی می‌افتد که گاهاً در زمان فیلمبرداری به آن‌ها توجهی نمی‌شود، لحظاتی که بعد از پخش و اکران مخاطبان و تماشاگران آن‌ها را کشف کرده و گاهاً برای اثر حواشی خاصی به وجود می‌آورند. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، همواره در بسیاری از آثار سینمایی داخلی و خارجی اتفاقاتی می‌افتد که گاهاً در زمان فیلمبرداری به آنها توجهی نمی‌شود، لحظاتی که بعد از پخش و اکران مخاطبان و تماشاگران آنها را کشف کرده و گاهاً برای اثر حواشی خاصی به وجود می‌آورند. 

به طور معمول در بسیاری از آثار تاریخی انواع متفاوتی از گاف‌های سینمایی دیده شده اند، از وجود کپسول گاز روی ارابه قدیمی فیلم گلادیاتور، تا حضور هواپیما در سکانسی از فیلم تروی یا وجود لیوان قهوه در قسمت‌های پایانی سریال «بازی تاج و تخت»، همه از جمله مهمترین گاف‌های سینمایی در آثار بسیار پزهزینه سینمای جهان طی سالهای گذشته هستند.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

اما گاهاً برخی از چنین گاف‌های سینمایی بعد از فیلمبرداری مورد رضایت کارگردانان بوده و ترجیح می‌دهند تا آن اشتباه در ادامه فیلم وجود داشته باشد، اتفاقاتی در چندین مورد نه تنها مشکلی به وجود نیاورده اند بلکه آن سکانس را بهتر و به یادماندنی‌تر کرده‌اند. 

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی ، به تعدادی از اشتباهات یا گاف‌های سینمایی و تلویزیونی پرداخته که توسط کارگردان در اثر حفظ شده و بعداً به سکانس‌های مشهور مبدل شده اند.

جانگوی رها شده

در فیلم سینمایی جانگوی رها شده به کارگردانی «کوئینتین تارانتینو» لئوناردو دی‌کاپریو در اواخر فیلم طی گفت‌وگو با شخصیت‌های اصلی دستش را محکم روی میز کوبیده و بعد از اصابت با شیشه روی میز جراحتی عمیق پیدا می‌کند، جالب آنجاست که دی کاپریو فیلمبرداری را قطع نکرده و بعد از خونریزی شدید باز هم بازی خود را ادامه می‌دهد. 

دیالوگ های آن سکانس با برداشتی از داستان زندگی هملت، خون ریزی دست دی کاپریو و کشیدن دست خون آلود روی جمجمه یک سیاه پوست، همه و همه باعث می شوند تا تارانتینو کار را به فیلمبرداری دوباره آن صحنه نکشانده و همان پلان را در فیلم استفاده کند، پلانی که به یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات سینما مبدل شده است. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برج میلاد یا پردیس ملت، مسئله این است

انتخاب سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر همواره در ادوار گذشته مورد بحث و نظر بسیاری از منتقدین، خبرنگاران و اهالی رسانه بوده است، شاید یکی از مهمترین دلایل بحث و نظر در قبال این موضوع اهمیت ویژه‌ای بوده که این جشنواره برای اهالی رسانه داشته است. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، انتخاب سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر همواره در ادوار گذشته مورد بحث و نظر بسیاری از منتقدین، خبرنگاران و اهالی رسانه بوده است، شاید یکی از مهمترین دلایل بحث و نظر در قبال این موضوع اهمیت ویژه‌ای بوده که این جشنواره برای اهالی رسانه داشته است.

طی سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر تنها دو مقصد یعنی پردیس سینمایی ملت و برج میلاد را به عنوان کاخ رسانه پیش روی خود دیده است، پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ رسانه طی ادوار گذشته میزبان منتقدین و خبرنگاران بوده است، این پردیس در نخستین سال میزبانی با مشکلات فراوانی روبرو بود اما در دوره پیشین جشنواره سعی بر برطرف کردن نواقص داشته است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای آشنایی با ۳۵ فیلمی که راهی جشنواره فیلم فجر می‌شوند اینجا کلیک کنید

برج میلاد تهران نیز سابقه میزبانی از جشنواره فیلم فجر را داشته است، این مکان شاید از نگاه برخی، محیطی ایده آل‌تر برای برگزاری جشنواره است اما هیچگاه نتوانسته به صورت کامل میزبانی استاندارد برای مهمترین رویداد سینمایی کشور باشد، این مجموعه شاید از لحاظ زیرساخت مکان مناسب تری برای جشنواره فیلم فجر و برگزاری آن باشد، اما فاصله مکانی آن با نقاط مختلف شهر تهران همواره یکی از نقد‌های وارده بر برج میلاد بوده است.

پردیس سینمایی ملت در سال‌های گذشته میزبان جشنواره فیلم فجر بوده و مهمترین چالشی که پشت سر گذاشته پراکندگی خبرنگاران در تعداد طبقات این محل است، به نوعی که اکثریت خبرنگاران در طبقات مختلف این مجموعه برای پیدا کردن سوژه خبری در رفت و آمد بوده و به طور معمول خستگی بیش از حدی را در فواصل بین طبقات تحمل می‌کنند.

نبود پارکینگ مناسب نیز دیگر مشکل اصلی پردیس ملت برای میزبانی از جشنواره فیلم فجر بوده، مشکلی که هر چند نسبتاً مرتفع شده اما باز هم در بسیاری از موارد با کمبود ظرفیت روبرو بوده است، این در حالی است که بسیاری از خودرو‌های اهالی رسانه طی سال گذشته در حاشیه پارک ملت و نه در محیطی مختص به پارکینگ پارک شدند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *