صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مترو کرج_هشتگرد به زودی افتتاح می‌شود

۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۲۹۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
طاهرخانی با اعلام اینکه متروی کرج- هشتگرد به زودی و با حضور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: متروی کرج- هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر است و ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر را دارد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی، مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید، در خصوص جزئیات افتتاح خط متروی کرج- هشتگرد اظهار کرد: طرح هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و تست‌های آن در حال اتمام است که به زودی خط متروی کرج- هشتگرد با حضور رییس جمهور به افتتاح می‌رسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به اینکه خط متروی هشتگرد ۲۶ کیلومتر طول دارد، ظرفیت این خط مترو را جابه جایی ۲۵۰ هزار مسافر در روز عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این خط، امکان حمل ونقل سریعتر، ایمن‌تر و ارزان‌تر برای شهروندان هشتگرد، کرج و تهران برقرار شده و جذابیت سکونت در این منطقه افزایش یابد. درعین حال امید است افتتاح این خط، به بازار مسکن منطقه کلانشهری تهران کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و احداث آن هشت سال به طول انجامید. اگرچه کار بسیار پیچیده، هزینه‌بر و زمان‌بر است و به تست‌های مختلفی نیاز دارد، اما خوشبختانه در یکسال اخیر با حمایت‌هایی که مجموعه دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته است، فرآیند کار سرعت گرفته و به زودی این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.


یک‌هزار میلیاردتومان هزینه احداث خط متروی هشتگرد


به گفته طاهرخانی، احداث و تکمیل متروی هشتگرد تاکنون یک‌هزار میلیاردتومان هزینه داشته است.

این مقام مسئول در عین حال بیان کرد: این خط از مترو دو ایستگاه دارد، یک ایستگاه در شهر جدید هشتگرد قرار دارد و بزرگترین ایستگاه روسطحی کشور با ۲۲ هزار مترمربع است تا بتواند شهروندان شهر جدید هشتگرد و منطقه پیرامونی را تحت پوشش قرار دهد.

طاهرخانی افزود: سکویی نیز در میانه مسیر در محل شهر‌های گلسار، کوهسار و شرکت ماموت پیش بینی شده است که این بخش در حال ساخت است و بعد‌ها اضافه خواهد شد تا مسافرگیری داشته باشد. این خط در ادامه خط پنج متروی تهران است که از صادقیه و گلهشر عبور می‌کند.


کاهش آلودگی تهران و کرج با بهره برداری از متروی هشتگرد


وی در خصوص مزایای این خط مترو گفت: بخشی از آلودگی کلانشهر‌های تهران و کرج ناشی از حمل‌و‌نقل شخصی از حومه به مرکز است که امیدوار هستیم با جذب مسافری که در این خط به ویژه از حومه‌های کلانشهر‌های تهران و کرج انجام می‌شود، علاوه بر مزایای اقتصادی، شاهد کاهش آلودگی هوای کلانشر‌های تهران و کرج باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی افق طرح جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی جاده‌های منتهی به شهر تهران و کاهش بار ترافیکی در اتوبان تهران-کرج- قزوین که روزانه ۲۲۰ هزار حمل و نقل شخصی در این اتوبان انجام می‌شود، بینجامد.

وی در ادامه در خصوص تاخیر بهره‌برداری از واحد‌های مسکونی مهر شهر جدید هشتگرد نیز توضیحاتی را ارایه و اعلام کرد: شهر جدید هشتگرد ۶۵ کیلومتر از تهران فاصله دارد و حمل‌ونقل آن متکی بر جاده با ترافیک‌های شدید است، افتتاح خط متروی هشتگرد می‌تواند به جذابیت سکونت در شهر جدید هشتگرد کمک کند و درعین حال موجب می‌شود تا مردم در منطقه کلانشهری تهران و کرج به اسکان در هشتگرد علاقمند شوند.

طاهرخانی با اعلام اینکه در بسیاری از شهر‌های پیشرفته دنبا توسعه حمل و نقل ریلی- حومه‌ای حتی بر توسعه شهری تقدم دارد، گفت: امیدوار هستیم افتتاح این خط به رونق بازار مسکن شهر‌های تهران و کرج هم کمک کند.

طاهرخانی در خصوص راه اندازی خط ریلی تیس-چابهار نیز گفت: شهر جدید تیس به عنوان نسل جدید شهر‌های جدید در حال احداث است، در احداث این شهر، سعی بر این است تا از تجارب گذشته درس بگیریم و یکی از اصلی‌ترین تجارب ایجاد سیستم حمل‌و‌نقل مناسب بین شهر جدید و کلانشهر مادر آن است. در این خصوص اقدامات زیربنایی نیز انجام شده و همزمان با شروع احداث شهر جدید تیس بحث احداث خط ریلی بین شهر جدید تیس و چابهار نیز در حال انجام است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تمهیداتی که اتخاذ می‌کنیم بتوانیم به اهداف موردنظر در خصوص جمعیت پذیری دست پیدا کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *