صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشکیل پرونده برای ۷۱ هزار واحد صنفی متخلف

۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۲۲۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در مجموع طی ۴۵ روز از اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور برای ۷۱ هزار و ۱۱۱ متخلف پرونده تشکیل شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ، در یک هفته گذشته مجموعاً ۱۴۷ هزار و ۶۸۵ مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است.

در همین راستا برای ۱۱ هزار و ۲۸۲ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش در طول این مدت بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها، ۹۱ هزار و ۳۲۸ مورد بازرسی انجام داده و برای ۷ هزار و ۷۴۳ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۲۶۲ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال صادر کرده اند.

همچنین در این ۷ روز کاری آمار بازرسی‌های اتاق اصناف در سطح کشور ۵۶ هزار و ۳۵۷ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند تخلف برای ۳ هزار و ۵۴۳ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال شده است.

در مجموع طی ۴۵ روز از اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور بعد از اصلاح قیمت بنزین، بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها و همچنین بازرسان اصناف با ۹۶۱ هزار و ۴۲ مورد بازرسی برای ۷۱ هزار و ۱۱۱ متخلف به ارزش ۲ هزار و ۶۴۶ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

شایان ذکر است؛ همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان‌های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می‌شود.

مردم در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می‌توانند شکایات خود را به ۴ روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی‌های لازم برسانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *