بنزین تحویلی مطابق استاندارد ملی و یورو ۴ است
بنزین تحویلی به مصرفکنندگان به ویژه در کلانشهرها مطابق با استاندارد ملی و مطابق یورو ۴ است.
بنزین تولیدی در پالایشگاههای ایران و در همه پالایشگاههای دنیا چند مولفه دارد که این مولفهها محصول نهایی واحدهای تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، افسیسی، آرافسیسی، آلکیلاسیون، بنزین استریت ران (واحد تقطیر) و اکتانافزاهایی مانند امتیبیای است. ریفورمیت یکی از مولفههای تشکیلدهنده بنزین است که در واحد تبدیل کاتالیستی نفتا با احیای مداوم تولید میشود و شامل آروماتیک است.
در همه پالایشگاههای دنیا یکی از مهمترین واحدها، واحد تبدیل کاتالیستی با احیای مدام است که محصول خروجی آن شامل آروماتیک است و اگر بنا بر شکستن این آروماتیک بود، بههیچوجه وجود واحد تبدیل کاتالیستی در پالایشگاه معنی نداشت.
هر کدام از مولفههای بنزین بعضی از ویژگیهای بنزین را تامین میکنند و ممکن است یک یا چند مشخصه آنها از حد مجاز بیشتر باشد، برای نمونه بنزین خروجی از واحد تبدیل کاتالیستی، پایه آروماتیک و بنزین خروجی از افسیسی و آرافسیسی پایه الفین است.
در همه پالایشگاههای دنیا خروجی این واحدها در استخر بنزین به نسبتی مخلوط میشود که میزان آروماتیکها، الفین، بنزن، گوگرد در محدوده مجاز زیستمحیطی قرار گیرد و دیگر ویژگیهای بنزین مانند اکتان، آرویپی و ... که موردنیاز موتور است، هم تامین شود.
شایان ذکر است بنزین تحویلی به مصرفکنندگان به ویژه در کلانشهرها مطابق با استاندارد ملی و مطابق یورو ۴ است و انتشار مطالب بیپایه تنها بهمنظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی بیاساس در جامعه است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *