تبلیغ محصولات ایرانی درآمدهای دولت را افزایش میدهد
صادق گفت: دولت باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد تا محصولات ایرانی را در سطح بین الملل تبلیغ کند تا ضمن افزایش تولیدات به افزایش درآمدهای ارزی کمک کند.
سید مهدی صادق، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص اهمیت تولیدکنندگان خرد در اقتصاد کشور اظهار کرد: محصولاتی که تولیدکنندگان خرد به بازار عرضه میکنند به مراتب از تولیدات تولیدکنندگان کلان از اهمیت بیشتری بر خوردار است.
وی افزود: محصولات تولیدکنندگان خرد معمولا ابزار و مواد اولیه هستند که برای تولیدات کلان و محصولات استراتژیک مورد استفاده قرار میگیرند.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: دولت نباید نقش تولیدات خرد را در اقتصاد کشور فراموش کند و باید با حمایتهای ویژه از این بخش، از نابودی واحدهای تولیدی بزرگ جلوگیری کند.
صادق مطرح کرد: یکی دیگر از عوامل رونق تولید، تبلیغ محصولات داخلی در سطح بین المللی است و پیشنهاد میشود که تمام هزینههای این تبلیغات را در ابتدای کار، دولت پرداخت کند چراکه تولیدکنندگان نوپا توانایی پرداخت این هزینه هارا ندارند.
وی ادامه داد: تبلیغ محصولات ایرانی در جهان علاوه بر رونق در تولید و فروش آنها به صادرات و ارزآوری و در نهایت افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک میکند.
این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: دولت نباید حمایتهای خود را به تسهیلات مالی محدود کند بلکه این تولیدکننگان نیازهایی دارند که بعضا با سرمایه قابل حل نیست.
صادق گفت: دولت میتواند در زمینههای ایجاد بازار رقابت، زمینه فروش کالا، تبلیغ محصولات، استخدام بازاریاب و اشتغالزایی از واحدهای تولیدی خرد حمایت کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *