صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برآورد ۱.۵ میلیون تنی مصرف سوخت کم سولفور از سوی ناوگان ملی دریایی

۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۰۲۵۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
اسلامی گفت: سوخت سنگین مصرفی ناوگان ملی دریایی حدوداً یک و نیم میلیون تن در سال برآورد می‌شود و می‌بایست از سطح گوگرد سه و نیم درصد به نیم درصد کاهش پیدا کند.
جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص استفاده از سوخت کم سولفور با اشاره به اجرای الزامات ناشی از اصلاح کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریایی در رابطه با سوخت کم سولفور توسط کشتی‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی (دی ماه ۱۳۹۸)، اظهار کرد: در این راستا، با حمایت دولت و دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به روز رسانی و در صورت نیاز بازسازی پالایشگا‌های کشور برای تولید سوخت کم سولفور و حمایت از بخش خصوصی برای ورود به عرصه تأمین و یا تولید سوخت مورد نظر کشتی‌ها، در دستور کار جدی وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن اجرای طرح استفاده کشتیرانی‌ها اعم از تجاری، مسافری و شیلاتی باید از سوخت کم سولفور، پیگیری‌ها و بحث‌های متعددی در این باره صورت گرفت تا این سوخت در داخل کشور تولید شود که در این راستا مذاکراتی با وزارت نفت داشته ایم و رسما اعلام شد که امکان تامین سوخت کم سولفور در داخل کشور وجود دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد:طبق الزامات ناشی از اصلاح کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریایی در رابطه با سوخت کم سولفور توسط کشتی‌ها و در جهت کاهش آلودگی جوی ناشی از فعالیت کشتی ها، سوخت سنگین مصرفی ناوگان ملی دریایی که حدوداً یک و نیم میلیون تن در سال برآورد می‌شود، می‌بایست از سطح گوگرد سه و نیم درصد به نیم درصد کاهش پیدا کند.

اسلامی اظهار کرد:مقدمات ارائه سوخت کم سولفور برای کشتی‌های ایرانی توسط سازمان کشتیرانی در حال فراهم شدن است و سوخت رسانی تا حدودی از طریق گازوئیل نیز به عنوان سوخت سبک قابل تامین است.

وی تاکید کرد: همه ذی نفعان و دستگاه‌های متولی به ضرورت استفاده شناور‌های ایرانی از سوخت کم‌سولفور آگاهی دارند و می‌دانند این مسئله یک اجبار و ضرورت بین‌المللی و چه تبعاتی می‌تواند برای ما داشته باشد درغیر صورت ممکن است تبعات سنگین و مشکلات متعددی در بنادر و آب‌های کشور دیگر برای شناور‌های ایرانی که از سوختی با استاندارد‌هایی به غیر از استاندارد‌های مطرح شده استفاده می‌کنند، به وجود بیاید.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمامی نگرانی‌های استفاده از سوخت کم سولفور برای کشتیرانی‌ها اعم از تجاری، مسافری و شیلاتی برطرف شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *