صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قوانین و مقررات دست‌وپا گیری در آموزش‌وپرورش داریم

۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۳۹
کد خبر: ۵۷۹۶۶۹
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپا گیر در آموزش‌وپرورش داریم لذا اولین مسئله‌ای که در زمان ارائه طرحی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود این است که آیا طرح صلاحیت مطرح‌شدن دارد یا خیر؟

به گزارش گروه جامعه ، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با کارکنان دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش که در ساختمان علاقمندان برگزار شد، گفت: «اگر قرار است تحولی در آموزش‌وپرورش بیفتد، عرصه آن شورای عالی آموزش‌وپرورش است.»

وی افزود: «انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپا گیر در آموزش‌وپرورش داریم لذا اولین مسئله‌ای که در زمان ارائه طرحی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود این است که آیا طرح صلاحیت مطرح‌شدن دارد یا خیر؟»

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: «تجربه نشان می‌دهد اغلب موضوع‌هایی که از سایر بخش‌ها به شورا ارائه می‌شود فاقد این صلاحیت هستند بنابراین قرار نیست این دبیرخانه کار ممیزی کند بلکه سایر حوزه‌های مربوطه باید این کار را انجام دهند و شورا به موضوعاتی ورود کند که از استحکام کافی برخوردار باشد.»

حاجی میرزایی افزود: «یکی از دلایلی که گاهی برخی موضوعات مشکل‌ساز می‌شود استاندارد نبودن موضوع است.»

وی ادامه داد: «ارزیابی تصمیم‌ها موضوعی است که باید موردتوجه قرار گیرد، زیرا یک تصمیم اثرات بسیاری دارد لذا ممکن است گاهی تصمیمی اتخاذ شود که آثار خوبی نداشته باشد.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش بسیار حساس و مهم است، زیرا تأثیراتش جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا باید در اتخاذ تصمیم بسیار دقت کرد و تصمیمات کاملاً کارشناسی شود.»

وی ادامه داد: «ارزیابی پس از اجرا، موضوع بسیار مهمی است و اگر این اتفاق نیفتد تصمیم خوبی نگرفتیم لذا بازخورد باید گرفته شود.»

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: «عرصه تصمیم‌گیری بسیار حساس و مهم است و باید در قبال آن پاسخگو باشیم لذا نهاد‌های تصمیم ساز باید ارزیابی تاثیرات تصمیم متخذه را در دستور کار خود قرار دهند و بازخورد آن را در تصمیم گیری‌ها ترتیب اثر دهند.»

وی افزود: «مشکلات هر بخش باید توسط خود مجموعه پیگیری و حل‌و فصل شود، لذا نباید عادت کنیم با مشکلات زندگی کنیم بلکه باید تلاش کنیم مسائل، خود را حل کنیم.»

حاجی میرزایی افزود: «هرگونه مسئله و مشکلی که در کار ما اخلال ایجاد می‌کند، باید برای حل آن تلاش کنیم.»

در این دیدار وزیر آموزش و پرورش فرصتی را در اختیار تک تک کارکنان دبیرخانه شورای عالی قرار داد تا آن‌ها مسایل خود را مطرح و اولویت ها، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را اراِئه دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *