صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تولید خودرو‌های برقی در ایران‌خودرو

۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۵
کد خبر: ۵۷۹۲۴۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
پورمجیب گفت: طبق نقشه راه توسعه محصول این شرکت، تولید خودرو‌های برقی در دستور کار قرار گرفته که در اولین گام خودروی دنا پلاس به نیروی محرکه برقی مجهز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد ، نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو برمبنای طراحی پلتفرم ملی و تولید خودرو‌هایی درکلاس‌های ابعادی C و B برای توسعه خودرو‌های سواری، هاچ بک، کراس اوور و خودرو برقی به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان و کسب سهم مناسب از بازارداخلی و صادراتی تدوین شده است.

کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در این‌باره گفت: در این نقشه راه، انواع موتور‌های کم مصرف و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس پلتفرم بومی‌سازی شده، خودرویی در کلاس ابعادی C با استاندارد‌های ایمنی یورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلایندگی مطابق با استاندارد‌های روز کشور از سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
پورمجیب از آغاز طراحی محصول در کلاس شاسی بلند و کراس اوور بر روی پلتفرم ملی ایران خودرو در سال جاری خبرداد و اظهار کرد: پروژه p۵۳۵ که یک کراس اوور ساخت داخل است که در دوسال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: خودروی سواری در کلاس ابعادی C و با برند ایران‌خودرو در سال آینده تولید خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: طبق نقشه راه توسعه محصول این شرکت، تولید خودرو‌های برقی در دستور کار قرار گرفته که در اولین گام خودروی دنا پلاس در مدت یک سال و نیم آینده به نیروی محرکه برقی مجهز خواهد شد.

پورمجیب با اشاره به استقبال مردم از خودرو‌های دنده اتوماتیک گفت: دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای سال آینده به بازار عرضه می‌شود و ۲۰۷ با دنده اتوماتیک نیز در نیمه نخست سال ۹۹ آماده تولید خواهد بود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو تصریح کرد: ۲۰۷ و دنا پلاس در راستای هدف کاهش مصرف سوخت و راحتی راننده در سال آینده به فرمان برقی مجهز می‌شوند.

وی اظهار کرد: محصول ۲۰۷ با سقف پانوراما و دنده دستی تا پایان امسال و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ وارد بازار خواهد شد.

پورمجیب در خصوص تولید خودرو‌های پایه گازسوز نیز گفت: ایران خودرو در نظر دارد تا به منظور ارتقاء رضایت مشتریان و افزایش حجم مفید صندوق عقب خودرو‌های دوگانه سوز، با اعمال تغییرات در پلتفرم خودرو‌های سمند، پارس و حتی رانا، مخازن گاز را از داخل صندوق عقب به کف خودرو‌ها منتقل کند.

وی همچنین تاکید کرد: تولید موتور‌های کم مصرف سه‌سیلندر در نقشه راه ایران خودرو پیش بینی شده و این پروژه در مرحله امکان‌سنجی فنی و اقتصادی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *