کفه ترازو تقصیر در آلودگی هوا به سمت کدام دستگاه است؟/ گوگرد بنزین های مصرفی بسیار بالا است
وی با تاکید بر اینکه وظایف شهرداری توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، معاینه فنی خودروها و مسائلی از این دست است، افزود: مولفههای بسیاری در آلودگی هوای تهران دخیل است ازاین رو نباید تنها یک دستگاه را مسئول در این حوزه بدانیم.
طرح حلقه دوم ترافیک نمیتواند مشکل آلودگی هوا را رفع کند
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا طرح حلقه دوم ترافیک میتواند مشکل آلودگی هوا را رفع کند یا خیر، گفت: خیر، زیرا مولفههای بسیاری در این حوزه نقش دارند و تا زمانی که تعاملی مشترک رخ ندهد هیچ طرحی نمیتواند در این حوزه موفق باشد.
علیخانی با بیان اینکه کیفیت بنزین یکی از مولفههای دخیل در آلودگی هوا است، افزود: طبق گزارشهای واصله گوگرد بنزینهای مصرفی بسیار بالا بوده و بخشی از این آلودگی هوا مربوط به این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت خودروها دیگر مولفه موثر در تشدید آلودگی هوا است، تصریح کرد: فعالیت کارخانههای سیمان آن هم در این شرایط با سوخت مازوت موضوع دیگری است که آلودگی فعلی شهر تهران را رقم زده است.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانه سیمان در ۱۹۰ روز اخیربا سوخت مازوت باید از سوی سازمان محیط زیست مورد پیگیری قرار میگرفت، تصریح کرد: شهرداری طبق قانون وظیفه تعطیل کردن کارخانه ندارند از این رو باید پاسخگویی به میزان مسئولیت باشد.
ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوا
علیخانی با تاکید بر اینکه ۹ وزارتخانه در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز گزارشی در اردیببهشت امسال تهیه و نقش دستگاهها را در وضعیت فعلی شهر تهران طبق قانون هوای پاک مشخص کرده است.
وی با اشاره به نشست امروز رئیس شورای شهر تهران با رئیس قوه قضاییه، افزود: باید سهل انگاری دستگاهها مشخص شود تا بهبود شرایط رخ دهد.
علیخانی با بیان اینکه دولت به حمل و نقل عمومی توجه نکرده است، گفت: از محل صرفه جویی مصرف سوخت باید توسعه حمل و نقل عمومی مدنظر قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد: با ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوا قطعا کسانی که وظایف خود را انجام نداده اند در این حوزه مورد برخورد واقع میشوند.