صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در مناطق دورافتاده کتاب را فقط کتاب درسی می دانند

۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۷۸۹۱۷
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در بخشی از کشور در مدارس دور افتاده کتاب را فقط کتاب درسی می‌دانند و در راستای توسعه فرهنگ مطالعه هم باید گام‌های موثری را برداریم که متاسفانه موفق نبوده ایم که باید در این زمینه توسعه داشته باشیم.

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره وضعیت پژوهش و میزان همکاری  دانش آموزان در آن گفت: در بحث پژوهش به میزان رشد نگاه نمی‌کنیم بلکه به توسعه فرهنگ پژوهش و پژوهش‌های کاربردی تکیه می‌کنیم و تلاش می‌کنیم فرهنگ پژوهش را در بین دانش آموزان توسعه دهیم و اگر بخواهیم آمارمان را به صورت مقطعی بالا ببریم در راستای توسعه فرهنگ نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: تاکیدمان این است که حتما در بحث های کاربردی پژوهش تلاش بشود و توسعه فرهنگ استفاده از پژوهش کاربردی شود، ولی برخی از پژوهش‌ها صرفا جنبه تزئینی برای کتابخانه‌ها را دارد و ما برای توسعه فرهنگ پژوهش کار می‌کنیم و برنامه ما این است و آمار برایمان مهم نیست.

فولادوند افزود: هفته پژوهش در راستای تجلیل از پژوهشگران است و باید در طول سال تلاش کنیم بچه‌ها با پژوهش آشنا شوند و مزیت پژوهش را بفهمند و علم و دانایی وقتی که از طریق پژوهش به دست می‌آید ماندگاریش خیلی بیشتر از مطالعات دیگر است و در راستای توسعه فرهنگ پژوهش و پژوهش کاربردی فعالیت می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که دانش آموزان چقدر مطالعه کتبی جز کتب درسی را در برنامه هایشان دارند؟ گفت: متاسفانه در این زمینه موفق نبوده ایم در این مسیر بیشتر دانش آموزانمان را در حول محور کتب درسی بار آورده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در بخشی از کشور در مدارس دور افتاده کتاب را فقط کتاب درسی می‌دانند و در راستای توسعه فرهنگ مطالعه هم باید گام‌های موثری را برداریم که متاسفانه موفق نبوده ایم که باید در این زمینه توسعه داده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *