در مناطق دورافتاده کتاب را فقط کتاب درسی می دانند
عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره وضعیت پژوهش و میزان همکاری دانش آموزان در آن گفت: در بحث پژوهش به میزان رشد نگاه نمیکنیم بلکه به توسعه فرهنگ پژوهش و پژوهشهای کاربردی تکیه میکنیم و تلاش میکنیم فرهنگ پژوهش را در بین دانش آموزان توسعه دهیم و اگر بخواهیم آمارمان را به صورت مقطعی بالا ببریم در راستای توسعه فرهنگ نیست.
وی در ادامه تاکید کرد: تاکیدمان این است که حتما در بحث های کاربردی پژوهش تلاش بشود و توسعه فرهنگ استفاده از پژوهش کاربردی شود، ولی برخی از پژوهشها صرفا جنبه تزئینی برای کتابخانهها را دارد و ما برای توسعه فرهنگ پژوهش کار میکنیم و برنامه ما این است و آمار برایمان مهم نیست.
فولادوند افزود: هفته پژوهش در راستای تجلیل از پژوهشگران است و باید در طول سال تلاش کنیم بچهها با پژوهش آشنا شوند و مزیت پژوهش را بفهمند و علم و دانایی وقتی که از طریق پژوهش به دست میآید ماندگاریش خیلی بیشتر از مطالعات دیگر است و در راستای توسعه فرهنگ پژوهش و پژوهش کاربردی فعالیت میکنیم.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که دانش آموزان چقدر مطالعه کتبی جز کتب درسی را در برنامه هایشان دارند؟ گفت: متاسفانه در این زمینه موفق نبوده ایم در این مسیر بیشتر دانش آموزانمان را در حول محور کتب درسی بار آورده ایم.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در بخشی از کشور در مدارس دور افتاده کتاب را فقط کتاب درسی میدانند و در راستای توسعه فرهنگ مطالعه هم باید گامهای موثری را برداریم که متاسفانه موفق نبوده ایم که باید در این زمینه توسعه داده شود.