صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بالا گرفتن جدال دموکرات‎ها و جمهوریخواهان؛ کاخ سفید تهدید به تعطیلی دولت فدرال کرد

۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۴۳
کد خبر: ۵۷۸۷۹۶
دعوای سیاسی در واشنگتن با تصویب استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا وارد عرصه‌های جدیدی شده و به تهدید در مورد تعطیلی دولت فدرال کشیده شده است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ تصویب مواد قانونی استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در مجلس نمایندگان سبب شد دعوا‌های سیاسی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به عرصه‌های دیگر تقابل رسیده و تعطیلی دولت فدرال به ابزار تهدیدی علیه مخالفان مبدل شود.


*بودجه؛ دستاویز جدید جنگ سیاسی در واشنگتن


موضوع کمک نظامی به اوکراین، جنگ بی پایانی را میان دولت و کنگره آمریکا رقم زده است؛ در حالی که دموکرات‌های کنگره بر تعیین جدول زمان بندی مشخص و سریع برای ارائه کمک‌های مالی نظامی به اوکراین تاکید دارند، کاخ سفید اعلام کرد، بودجه ارائه شده با چنین مفادی را وتو می‌کند.
 

      • بیشتر بخوانید:

منابع نزدیک به ۲ طرف می‌گویند این دعوا با عقب نشینی دموکرات‌ها پایان یافت و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قبل از ترک واشنگتن، بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری را امضا کرد.


*ترکیب تیم حقوقی پلوسی در مجلس سنا هنوز مشخص نیست


ترکیب حقوقی هیئت قانونگذاران مجلس نمایندگان در جلسه استیضاح در سنا هنوز از سوی «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان اعلام نشده است؛ اگرچه انتظار می‌رود «آدام شیف» و «جری نادلر»، روسای کمیته اطلاعات و قضایی مجلس نمایندگان به عنوان تعقیب کنندگان این پرونده در استیضاح در سنا معرفی شوند.

برخی از منابع از نمایندگان «فلوریدا»، «کالیفرنیا»، «نیویورک»، «ایلینویز»، «کانیتیکت»، «مریلند» و «تگزاس» به عنوان اعضای تیم حقوقی مجلس نمایندگان در دادگاه سنا خبر می‌دهند.

اما دموکرات‌ها می‌گویند پلوسی به دلیل مشخص نبودن ترکیب دادگاه سنا، هنوز تصمیمی نگرفته و به همکاران خود اطلاعی نداده است.

منابع آگاه در مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند تصمیم سنا در مورد نحوه برگزاری دادگاه استیضاح شامل جلسه نمایشی کوتاه و بدون شهود یا محاکمه طولانی نقش مهمی در ترکیب تیم حقوقی مجلس نمایندگان خواهد داشت.


*ترامپ دعوتنامه پلوسی را پذیرفت


کاخ سفید اعلام کرد: "رئیس جمهور دعوت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان را برای سخنرانی سالانه در برابر کنگره در تاریخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن) پذیرفت. "

این دعوت در حالی انجام شد که تنش‌ها میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان و ترامپ به شدت افزایش یافته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *