صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

50 درصد ناوگان مترو تهران نیاز به تعمیرات اساسی دارند/ مشکل کمبود واگن در تهران جدی است

۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۳۲
کد خبر: ۵۷۸۴۸
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که با افزودن 40 رام قطار به ناوگان مترو پایتحت می توان سرویس دهی مطلوبی را با زیرساخت های فعلی به شهروندان ارائه داد، گفت: در حال حاضر 50 درصد ناوگان مترو تهران نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با تاکید بر این که سرویس دهی در بخشی از خطوط مترو در ساعات اوج مسافر با مشکل مواجه است، اظهار کرد: زمان سرفاصله قطارها در ایستگاه های اصلی که مبادله مسافر صورت می گیرد، مطلوب نیست.

وی با بیان این که زیربناهای مورد نیاز در این ایستگاه ها وجود دارد، تاکید کرد: تنها با کاهش سرفاصله قطارها باید سرویس دهی بیشتری به مردم صورت گیرد.

مشکل کمبود واگن در تهران جدی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که تهران در حوزه تامین واگن با مشکلات جدی مواجه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 148 رام واگن در ایستگاه های مترو پایتخت فعال است که 24 رام آن دو طبقه و 124 رام آن معمولی است. در مجموع در حال حاضر یک هزار و 300 واگن به شهروندان تهرانی سرویس می دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که علاوه بر تامین واگن برای ایستگاه های در دست احداث باید به منظور توسعه خطوط فعلی نیز واگن تامین شود، گفت: از سوی دیگر در حال حاضر 50درصد از ناوگان فعلی در مرز تعمیرات اساسی یا اورهال قرار دارند.

وی تاکید کرد: در صورت افزودن 30 تا 40 رام قطار دیگر می توان با خطوط فعلی سرویس دهی مطلوبی را به شهروندان داشت و بدون افزایش سرفاصله برخی قطارها را برای تعمیرات اساسی اعزام کرد.

سیر بیش از یک میلیون کیلومتری برخی قطارها

دنیامالی با بیان این که قطارها بعد از سپری کردن 750 هزار کیلومتر سیر باید اورهال شود، تاکید کرد: برخی از قطارها در خطوط مترو تهران از مرز یک میلیون کیلومتر سیر نیز گذشته اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان این که در سال گذشته چند مورد خرابی قطار رخ داد که منجر به نگرانی مردم شد، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید به هر صورت که امکان دارد ناوگان را در وضعیت مطلوب سرویس دهی نگه داشت تا در حوزه بهره برداری با مشکل مواجه نشود زیرا اگر حتی یک قطار در مسیر دچار مشکل شود تمام شبکه به مشکل بر می خورد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *