صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عضو کمیسیون آموزش مجلس: اسناد خوبی درباره «صندلی فروشی» داریم

۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۷۸۱۱۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل «صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد.
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، از طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد.

وی افزود: پیرو اعمال این ماده می‌کوشیم نحوه پذیرش دانشجو در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل «صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد و در حال حاضر اسناد خوبی در این زمینه به دست آمده است.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: به عنوان مثال فردی در کنکور شرکت نکرده اما در بهترین رشته آموزشی قبول شده است و یا اینکه فردی با رتبه ۷۰ هزار قبول شده، اما در صندلی ۲ هزار نشسته است. به همه این موارد باید رسیدگی شود.
 
به گزارش میزان، در ماده  ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.
 
کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. طبق تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *