صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وضعیت پژوهش، با این بودجه‌ها به وضعیت مطلوب نمی‌رسد

۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۸۷۷
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: بودجه پژوهشگاه مطالعات 9 میلیارد پیش بینی شده که با این بودجه‌ها وضعیت پژوهش به کیفیت مطلوب نخواهد رسید.

فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه پاسخ به این سوال که بودجه سال ۹۷ پژوهشگاه چه میزان مصوب شده است؟ گفت: برای سال ۹۹ بودجه پژوهشگاه هیچ رشدی نکرده و همان مبلغ سال قبل یعنی ۹ میلیارد است که از آن هم معمولا ۵۰ درصد تخصیص می‌یابد.

کریمی در ادامه گفت: پیشنهاد ما برای بودجه سال ۹۹ دوبرابر این میزان بوده است یعنی ۱۸ میلیارد که با توجه به شرایط خاصی که در تمام بخش‌ها وجود دارد امری طبیعی است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ادامه افزود: با توجه به اینکه فعالیت‌های فوق العاده زیادی مثل حوزه زیر نظام، حوزه کاربست مطالعات تیمز و پرلز، حوزه مدرسه پژوهنده، حوزه معلم پژوهنده و حمایت از ابتکارات و توانمندی‌ها و نوآوری‌های معلم پژوهنده در پژوهشگاه در دست اجراست این بودجه خیلی کم است.

کریمی در ادامه افزود: تلاش می‌کنیم با همین بودجه به اهدافمان تحقق ببخشیم، ولی باید توجه کرد که با این بودجه‌ها وضعیت پژوهش به کیفیت مطلوب نخواهد رسید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: در هر بخشی ممکن است همچین آن چیزی که ما می‌بینیم در سطح آموزش و پرورش و در سطح معلمان در حدود ۴۲ هزار معلم پژوهنده در برنامه اقدام پژوهشی شرکت کرند در حوزه خود پژوهش‌های دانش اموزی و پژوهش سرا‌ها فعالیت‌های بسیاری زیادی در اموزش و پرورش انجام می‌شود و در حوزه اختراع و ابتکار پژوهش‌های دانش اموزان و معلمان فعالیت زیادی داریم.

نیازی نیست نگران بحث‌های کپی و خرید و فروش مقالات و پژوهش‌ها باشیم

کریمی در ادامه درباره علت اینکه دانش آموزان تحقیقات و پژوهش‌هایی خود را کپی و یا خریداری می‌کنند اظهار کرد: این تعداد از دانش آموزان درصد ناچیزی هستند و اساسا پژوهشی که بدیع نباشد معلوم می‌شود و خودش خودش را لو می‌دهد و نیازی نیست نگران بحث‌های کپی و خرید و فروش مقالات و پژوهش‌ها باشیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ادامه درباره شرایط ارتقا پژوهش‌های کیفی گفت: فرآیند‌های مشخصی وجود دارد برای اینکه ما به پژوهش‌های کیفی اجازه ارتقا دهیم و به عنوان پژوهش برتر معرفی شوند و با بحث‌های متعدد و با داوری‌ها و با ارائه‌های متعدد شناسایی می‌کنیم که کدام پژوهش اصیل است و کدام پژوهش اصیل نیست. بالای ۹۰ درصد پژوهش‌هایی که پژوهشگاه به عنوان پژوهش برجسته و برتر معرفی می‌کند واقعی و اصیل هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *