صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا خودرو گران شد؟

۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۶۹۶
دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره علت افزایش قیمت خودرو و راهکار‌هایی برای کاهش قیمت آن توضیحاتی داد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: شرکت‌های خودروسازی هیچ افزایش قیمتی در محصولات نداشته‌اند. قیمت‌هایی که اکنون به فروش می‌رسند، قیمت بهمن سال گذشته است که اکنون با زیان به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اکنون اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهند، سال گذشته هر کدام از خودرو سازان حدود ۸ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند و همچنان این زیان به قوت خود باقی است و اکنون یکی از خودروسازان ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند و اکنون خودرو‌ها با زیان به فروش می‌رسند.

مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: خودرو در حاشیه بازار افزایش قیمت داشته و قیمت کارخانه آن تغییری نکرده است. مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است از این رو تقاضا‌ها برای ثبت‌نام خودرو افزایش می‌یابد تا خودرو را از کارخانه خریداری کرده و پس از آن در حاشیه بازار بفروشند.

نعمت‌بخش ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کوتاه کردن دست دلالان در بازار تمهیداتی را اندیشیده است که کافی نیست به طور مثال گفتند که به هر کارت ملی یک خودرو اختصاص می‌یابد که برخی از این شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کردند و کارت ملی از افرادی که متقاضی نیستند اجاره کردند.

وی گفت: بار‌ها به جناب وزیر گفته‌ایم که از تجربیات دهه ۷۰ باید استفاده کنیم در دهه ۷۰ با این اختلاف قیمت خودرو تصویب شد که خودرو در حاشیه بازار به فروش رود. قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند که در خودروسازی به دلیل زیان مالی به وجود آمده، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهی داریم و قطعه سازان نمی‌توانند به اندازه کافی به خودروسازا قطعه دهند تا تولید را افزایش دهیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در مقایسه با سال گذشته افت تولید خودرو را داریم که توان تولید ما حدی دارد. تنها راه برای کنترل قیمت خودرو فروش آن در حاشیه بازار است که پیش‌بینی می‌شود به محض اجرای این کار تقاضا‌ها برای خرید خودرو در کارخانه کاهش یابد.

نعمت‌بخش ادامه داد: اکنون پراید در کارخانه ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد که در حاشیه بازار ۵۰ تومان است در صورتی که در بهمن ماه سال گذشته قیمت تمام شده آن ۳۹ میلیون تومان بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *