صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ساخت قطعات ۲ و ۳ آزاد راه تهران ـ شمال ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۷۷۱۷۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
آدم نژاد گفت: برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران ـ شمال برنامه ویژه‌ای در نظر گرفتیم که نیازمند هزینه‌ای حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، اما نحوه تامین منابع مالی آن همچنان مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل اظهار کرد: سعی می‌کنیم ماهیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را به عنوان شرکت مادر و در بعد نظارتی ارتقا بخشیم و در این راستا به هیئت دولت پیشنهاداتی ارائه کرده ایم.

وی افزود: اوایل امسال بسیاری از پروژه‌های عمرانی درگیر سیل شدند و به نظر می‌رسد شرکتی برای نظارت برای پروژ‌های عمرانی نیاز داریم که در این جهت از هیئت وزیران برای تغییر در این شرکت درخواست داده‌ایم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه دیپلماسی حمل ونقل اقدامات موثری آغاز شده که در این راستا با هر کشوری که ارتباط حمل و نقل داشته ایم کتابچه‌ای از راهبرد ارتباطات با آن کشور تهیه کرده‌ایم و هم اکنون این اقدام برای ۲۷ کشور که با آن‌ها ارتباطات زیادی داشتیم انجام شده است.

وی تصریح کرد: گازوئیل سوخت عمده مصرفی حمل ونقل جاده‌ای برون شهری بار و مسافر به شمار می‌آید که پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تغییرات چندانی در حوزه قیمت‌ها ایجاد نشده است.

به گفته آدم نژاد بخش اعظمی از بودجه‌ سال آینده وزارت راه و شهرسازی بر اساس طرح جامع حمل ونقل تدوین شده و طرح جامع حمل ونقل در دستور کار و ارتقا قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان مصرف روزانه بنزین در حمل و نقل برون و درون شهری گفت: مصرف روزانه حمل و نقل درون شهری، برون شهری و راه آهن ۵۰ میلیون لیتر است که در شرایط درست باید روزانه ۴۰ میلیون لیتر مصرف کنیم که در این راستا نظام توزیع در کشور باید اصلاح شود و ناوگان با ظرفیت کامل تردد کند و سیستم موتوری نیز در کشور بهینه سازی شود.

آدم نژاد مطرح کرد: سعی می‌کنیم تمام مسافران حداقل حقوق مسافری را بدانند، البته برخی مواقع باید حقوق مسافران را اصلاح و بخشی از حقوق مسافر مبتنی بر حقوق واقعی مسافران نیست.

وی افزود: در حال تدوین راهبرد برای کاهش ده میلیون لیتری مصرف سوخت هستیم و در ستاد سوخت جلساتی در این راستا برگزار شده است.

آدم نژاد گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران ـ شمال برنامه دارد که البته نحوه تامین منابع آن فعلا مشخص نیست.

وی افزود: وظیفه بندر کاملا تخصصی است و کار‌ها به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود بعلاوه الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد کار خوبی است، ولی مدیریت در حوزه سازمان بنادر خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *