ساخت قطعات ۲ و ۳ آزاد راه تهران ـ شمال ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد
وی افزود: اوایل امسال بسیاری از پروژههای عمرانی درگیر سیل شدند و به نظر میرسد شرکتی برای نظارت برای پروژهای عمرانی نیاز داریم که در این جهت از هیئت وزیران برای تغییر در این شرکت درخواست دادهایم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه دیپلماسی حمل ونقل اقدامات موثری آغاز شده که در این راستا با هر کشوری که ارتباط حمل و نقل داشته ایم کتابچهای از راهبرد ارتباطات با آن کشور تهیه کردهایم و هم اکنون این اقدام برای ۲۷ کشور که با آنها ارتباطات زیادی داشتیم انجام شده است.
وی تصریح کرد: گازوئیل سوخت عمده مصرفی حمل ونقل جادهای برون شهری بار و مسافر به شمار میآید که پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تغییرات چندانی در حوزه قیمتها ایجاد نشده است.
به گفته آدم نژاد بخش اعظمی از بودجه سال آینده وزارت راه و شهرسازی بر اساس طرح جامع حمل ونقل تدوین شده و طرح جامع حمل ونقل در دستور کار و ارتقا قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان مصرف روزانه بنزین در حمل و نقل برون و درون شهری گفت: مصرف روزانه حمل و نقل درون شهری، برون شهری و راه آهن ۵۰ میلیون لیتر است که در شرایط درست باید روزانه ۴۰ میلیون لیتر مصرف کنیم که در این راستا نظام توزیع در کشور باید اصلاح شود و ناوگان با ظرفیت کامل تردد کند و سیستم موتوری نیز در کشور بهینه سازی شود.
آدم نژاد مطرح کرد: سعی میکنیم تمام مسافران حداقل حقوق مسافری را بدانند، البته برخی مواقع باید حقوق مسافران را اصلاح و بخشی از حقوق مسافر مبتنی بر حقوق واقعی مسافران نیست.
وی افزود: در حال تدوین راهبرد برای کاهش ده میلیون لیتری مصرف سوخت هستیم و در ستاد سوخت جلساتی در این راستا برگزار شده است.
آدم نژاد گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران ـ شمال برنامه دارد که البته نحوه تامین منابع آن فعلا مشخص نیست.
وی افزود: وظیفه بندر کاملا تخصصی است و کارها به صورت منطقهای انجام میشود بعلاوه الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد کار خوبی است، ولی مدیریت در حوزه سازمان بنادر خواهد بود.