تصمیم جدیدی در مورد واردات خودرو اتخاذ نمیشود/ صف طولانی تعمیرگاههای خدمات پس از فروش را تایید نمیکنم
خبرگزاری میزان: معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: بازنگری دستورالعمل واردات خودرو در دستور این وزارتخانه قرار ندارد و آنچه در این دستورالعمل مشخص شده، اجرا خواهد شد.
وی با رد اینکه آیین نامه واردات خودرو موجب بروز انحصار می شود، تصریح کرد: چنانچه در این موضوع تنها شرکت ها واردکننده خودرو بودند امکان انحصار وجود داشت اما اکنون هر فرد حقیقی و حقوقی با رعایت ضوابط آیین نامه می تواند خودرو وارد کند.
صالح نیا با بیان اینکه چارچوب کار مشخص است، اضافه کرد: اگر هر شرکت خدمات پس از فروش نخواهد این چارچوب و قواعد را رعایت کند، به طور قطع براساس مقرراتی که در آن آیین نامه مشخص شده، با آنها برخورد خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چنانچه شرکت های خدمات پس از فروش رسمی با واردکنندگان خودرو براساس دستورالعمل و آیین نامه واردات با یکدیگر به تفاهم برسند که با رعایت دستورالعمل، خدمات پس از فروش مناسب را برای مشتریان خود پیش بینی کنند، به طور قطع مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی در خصوص کاهش واردات خودرو به سبب اجرای این آیین نامه، گفت: کاهش واردات عوامل مختلفی دارد و اگر ثبت سفارش یا واردات خودرو کاهش معناداری را نشان می دهد به این مفهوم نیست که دستورالعمل واردات خودرو باعث کاهش شده است.
صالح نیا افزود: شاید در سایر کالاها در مقاطعی نیز کاهش واردات و یا بعضا کاهش تولید یا عرضه رخ دهد ولی در هیچ کجا تایید نشده که کاهش واردات به خاطر آیین نامه واردات خودرو بوده است.
یارانه 143 میلیارد تومان بخش صنعت اختصاص یافت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پرداخت 143 میلیارد تومان یارانه بخش تولید نیز توضیح داد: از این میزان یارانه 83 میلیارد تومان مربوط به واحدهای سیمانی که سوخت مازوت استفاده می کنند، 10 میلیارد تومان نیز مربوط به اصلاح ساختار کارخانجات قند و 50 میلیارد تومان هم به منظور حمایت از صادرات است.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم این منابع را هرچه زودتر تخصیص یابد و ما بتوانیم از این منابع در جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات براساس آن اهدافی که در بخش صنعت تعریف کردیم، اقدام کنیم.
صالح نیا در خصوص وجود صف های طویل در تعمیرگاههای مجاز نیز گفت: اینکه صف در تعمیرگاه ها زیاد است من نمیتوانم تایید کنم. آنچه مسلم است سرویس خدمات پس از فروش واحدهای خودروسازی عمدتا توسط بخش خصوصی شکل می گیرد ضمن اینکه این سرویس ها نسبتی از تولید است که آیین نامه آن وجود دارد بنابراین من چیزی به اسم صف برای مراجعه به تعمیرگاهها نه دیده ام و نه شنیده ام.
وی افزود: خودروسازان نیز از منظر خودشان چند تعمیرگاه مرکزی دارند که سرویس و خدمات ارایه می کنند و مشتریان می توانند برای تعمیر خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند و آنجا هم هیچ محدودیتی و صفی وجود ندارد.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *