صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سه آسیب اساسی در پژوهش

۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲:۰۳
کد خبر: ۵۷۶۵۷۸
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سه آسیب اساسی در پژوهش وجود دارد، ابتدا اینکه والدین به جای دانش آموزان پژوهش را انجام می‌دهند و سپس اینکه معلمان خودشان پژوهش را انجام می‌دهند و بعدی اینکه رقابت در فصای پژوهش‌ها به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و خلاق برتر گفت: سه آسیب اساسی در پژوهش وجود دارد ابتدا اینکه والدین دانش آموز گا‌ها به جای اینکه مداخله هوشیارانه حمایت‌گر داشته باشند، رویکردشان جایگزینی خودشان به جای دانش آموز است که آسیب وارد کننده است.

وی  گفت: در مدارس ما دبیران و معلمان به خاطر علاقه و دغدغه اینکه طرح دانش آموز امتیاز بیاورد، از جانب دانش آموز کار پژوهشی را انجام می‌دهند. به همین دلیل پژوهش‌های ما گلیشه‌ای می‌شود.

ذوعلم  افزود: سومین نقش این است که فراتر از برنامه درسی از دانش آموز انتظار داریم کار پژوهشی انجام دهند. در همین زمینه گاهی موضوعات فانتزی و مشهور مطرح می‌شود؛ و بعضی از این پژوهش‌ها فراتر از این است که ذهن دانش آموز را توانمندی بار بیاورد.

وی افزود: رقابت زدگی افراطی در این کار‌های پژوهشی ایجاد شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: بحث رقابت زدگی را باید بازطراحی کنیم تا جنبه‌های رقابت در بین دانش آموزان کاهش پیدا کند.


برچسب ها: پژوهش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *