صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارشی از ۹۰ روز فعالیت وزیر آموزش و پرورش

۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۲۰۲
مهم‌ترین فعالیت‌های محسن حاجی‌میرزایی در ۹۰ روز آغازین خدمت در وزارت آموزش‌وپرورش مربوط به انجام رساندن سه طرح مهم یعنی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان و تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان بوده است.

به گزارش گروه جامعه به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ۳ عملکرد شاخص محسن حاجی میرزایی در دوره نود روزه آغازین وزارت وی شامل تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان و تأمین مسکن فرهنگیان است.

تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سه گروه مربیان پیش‌دبستانی، آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسان غیرمستمر تعیین تکلیف شد که شرایط آن به شرح زیر است:

مربیان پیش‌دبستانی: افرادی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۱ با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند و برابر اسناد، مدارک ثبت و احرازشده، از محل اعتبارات دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.

آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی: آموزش‌دهندگانی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ حداقل دو دوره به‌صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمرداشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

آموزشیاران نهضت سوادآموزی: فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۷۹تا قبل از سال ۱۳۹۲با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

حق‌التدریسان غیرمستمر: افرادی که از سال ۱۳۷۹تا قبل از سال ۱۳۹۱در مدارس دولتی به‌عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته، دارای شناسه حق‌التدریس صادره از سوی آموزش‌وپرورش بوده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتباراتدولتی دریافت کرده‌اند.

ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان

پس از تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در هیات وزیران، این طرح برای اجرا به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحد‌های آموزشی است که حدود ۸۷۰ هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معلمان با ۲ سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان باسابقه بیش از ۲۴ سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد. در طرح رتبه‌بندی دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل تمام‌وقتی و سختی کار ۱۰ درصد بیشتر خواهد بود. در این طرح معلمان در ۵ رتبه و با سنوات ۲-۶-۱۲-۱۸-۲۴ سال خدمت رتبه‌بندی خواهند شد. رتبه‌های پایین‌تر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت. اعتبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و از ابتدای مهرماه ۹۸در احکام فرهنگیان لحاظ خواهد شد. متوسط دریافتی معلمان بر اثر اجرای رتبه‌بندی ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.

تأمین مسکن فرهنگیان

با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن احداث شود.

شرایط احراز متقاضیان در این طرح به شرح زیر است:

متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی با تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند. متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار گیرند. فرد متقاضی حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد. همه فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در ادارات و مناطق آموزشی و همچنین بازنشستگان مشمول استفاده از مفاد تفاهم‌نامه می‌باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *