صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ظرفیت پهنای باند ارتباطی کشور 2.5 برابر شد/ مشترکان اینترنت موبایل از 200 هزار به 11 میلیون نفر رسیده است

۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۵۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل شرکت زیرساخت با بیان اینکه پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت یک پروژه بسیار بزرگ و تاثیرگذار در ارتباطات کشور است، گفت: این طرح ظرفیت پهنای باند ارتباطی کشور را دو و نیم برابر کرده است.
به گزارش ، محمود خسروی در مراسم افتتاح پروژه تلاش (توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت) که با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس کمیته مخابرات مجلس و وزیر ارتباطات، برگزار شد، ویژگی این پروژه را ترانزیت دیتا از طریق ایران برشمرد و اظهار کرد: جایگزینی مسیر بحرانی انتقال از طریق کانال سوئز به منظور جایگزین شدن ایران به عنوان مسیری امن و با کیفیت و تأثیرگذار در تبدیل کشور به هاب ارتباطی منطقه از جمله ویژگی های این پروژه است.

وی با اشاره به این که سرمایه گذاری دولت در زیرساختهای کشور تصمیمی درست و هوشمندانه است، گفت: در راستای اجرای این پروژه افزایش ظرفیت پهنای باند IP داخلی کشور به بیش از دو برابر از حدود 650 هزار لینک E1 به یک میلیون و 350 هزار لینکE1 ، رسید.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فکر و طراحی این پروژه مربوط به سال گذشته بوده است گفت: 128 ایستگاه تجهیزات در راستای این پروژه نصب شده و 100 شهر را نیز پوشش قرار می دهد که در نهایت ظرفیت انتقال را به 1200 گیگابیت بر ثانیه می رساند.

وی با اشاره به توسعه فیبرنوری در کشور اضافه کرد: از آغاز دولت یازدهم تاکنون 5هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور ایجاد شده و علاوه بر آن، شبکه مایکروویو را به عنوان شبکه پشتیبان داریم.

خسروی در ارتباط با دیگر پروژه های در دست زیرساخت گفت: مناقصه پروژه نور2 انجام و برنده آن مشخص شده و با اجرای آن 13 هزار کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه امید نیز در لایه دیتا در دست اقدام است، گفت: مناقصه پروژه امید1 نیز تا پایان این ماه برگزار می شود.

لزوم نگاه اقتصادی به آی سی تی
وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه زیرساختی "تلاش" با بیان اینکه تلاش بسیاری برای انجام این پروژه انجام شده است، اظهار کرد: باید یک نگاه اقتصادی به بخش آی سی تی کشور داشت و به هر حال دانست زیرساختی که ایجاد می شود در راستای توسعه کشور است.

محمود واعظی عنوان کرد: اکثر کشورهای دنیا این حوزه را پیشران اقتصاد و توانمندساز همه بخش ها انتخاب کردند و از این رو، رسالت بزرگی بر دوش ما است تا خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم.

وزیر ارتباطات افزود: سال گذشته اولویت ما توسعه زیرساخت کشور بود و تمام وقت ما صرف پروژه هایی شد که امروز نخستین آنها به بهره برداری رسید و امیدوارم تا پایان سال این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال به دنبال ایجاد خدمات جدید در این حوزه هستیم و اولویت ما محتوا و نرم افزارهای کاربردی است که توسط دانشجویان ارایه می شودو مورد اقبال عمومی واقع شده است.

وزیر ارتباطات با بیان این که در ابتدای دولت یازدهم در کشور حدود 3.5 میلیون مشترک اینترنت ثابت داشتیم که الان به 10 میلیون رسیده است، گفت: برای موبایل هم  200 هزار نفر از اینترنت استفاده می کردند که الان 11 میلیون شده است.

وی با تاکید بر این که در وزارت ارتباطات وظیفه داریم امکانات و زیرساخت ها را فراهم کنیم، اضافه کرد: بازار فعلی ایران 2 هزار میلیارد تومان است که قابلیت افزایش تا 6 هزار میلیارد را دارد.

وی افزود: در 22 ماه گذشته تلاش کردیم حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را جذب کردیم و دو هزار و پانصد میلیارد تومان هم خودمان سرمایه گذاری کردیم و در آینده برنامه داریم با حمایت و هدایت این بخش را به پیش ببریم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر ایجاد اشتغال در کشور خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان این حوزه بسیار هستند و باید شرکت های دانش بنیان کوچک را حمایت کنیم تا هسته هایی به وجود آورند تا از این پتانسیل استفاده کنند.

واعظی گفت: با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری در نظر داریم از این قشر حمایت می کنیم تا از این طریق بخش خصوصی حمایت شود.

وی افزود: تلاش داریم واسطه ای بین اپراتورهای بخش خصوصی و مردم شویم تا برای بخش خصوصی سوددهی داشته باشد و به مردم هم فشار نیاید.

وزیرارتباطات گفت: تلاش داریم تا پایان سال زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات تهیه شود؛ اما بخش مربوط به محتوا و اپلیکیشنها هم در ابتدای کار دولت 10 هزار اپلیکیشن بومی داشتیم که اکنون به 25 هزار رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *