نماینده زاهدان از پاسخهای وزیر راه و شهرسازی قانع شد
نماینده مردم زاهدان به صورت مشروط از پاسخهای وزیر راه و شهرسازی به سوالی درباره دلایل عدم توجه به پسکرانههای ریلی و جاده هوایی که در چند ماه گذشته موجب افزایش حوادث منجر به فوت و نقص عضو در این محدوده شده است، قانع شد.
بیشتر بخوانید:
متن سوال
این سوال درباره دلایل عدم توجه به پسکرانههای ریلی و جاده هوایی که در چند ماه گذشته موجب افزایش ۴۰۰ ، ۵۰۰ درصدی حوادث منجر به فوت و نقص عضو در این محدوده شده است، بود.
پاسخ وزیر راه
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال یارمحمدی در نوبت عصر جلسه علنی امروز مجلس گفت: احداث راههای اصلی در دستور کار ما قرار دارد. در مورد محور زاهدان به خاش اعتبار مصوب در سال ۹۷ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون بوده در حالی که حجم پروژه چند ده برابر این عدد است. ما توانستیم این عدد را به ۳۹ میلیارد تومان برسانیم و امسال هم ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافته است.
اسلامی با توجه به حاشیه نشینی در چابهار ادامه داد: ما بنیاد مسکن را در زاهدان و چابهار مستقر کردیم و شروع به ساماندهی کردیم تا یک بار برای همیشه تا پایان سال آینده پدیده حاشیه نشینی را در چابهار خاتمه دهیم. ما به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی و کسب و کار را با توسعه زیر ساختها افزایش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم تردد جادهای در این منطقه حداکثر ۲۰۰ کامیون است و تلفات جادهای ۸ درصد افزایش یافته است بیان داشت: این در حالی که ترددها نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. همچنین مسافرت هوایی در چابهار ۴ درصد افزایش یافته در حالی که در کل کشور مسافرت هوایی کاهش یافته است. در واقع تحرک اقتصادی، رفت و آمد و تخلیه و بارگیری اضافهتر در چابهار رخ داده و آرزوی دیرینه برای خروج چابهار از محدودیت در دستور کار قرار دارد.
اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما در شرایطی قرار داریم که برای محور ۶۷۰ کیلومتری بودجه ۳.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و آن را در لایحه سال ۹۸ به ۳۹ میلیارد تومان تبدیل کردیم و تخصیص آن را به ۶۲ میلیارد تومان رساندیم که نشان از اهتمام ما دارد و اگر بتوانیم از محل صندوق توسعه منابعی را به آن اختصاص دهیم سرعت بیشتری را در توسعه آن شاهد خواهیم بود.
اسلامی با توجه به حاشیه نشینی در چابهار ادامه داد: ما بنیاد مسکن را در زاهدان و چابهار مستقر کردیم و شروع به ساماندهی کردیم تا یک بار برای همیشه تا پایان سال آینده پدیده حاشیه نشینی را در چابهار خاتمه دهیم. ما به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی و کسب و کار را با توسعه زیر ساختها افزایش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم تردد جادهای در این منطقه حداکثر ۲۰۰ کامیون است و تلفات جادهای ۸ درصد افزایش یافته است بیان داشت: این در حالی که ترددها نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. همچنین مسافرت هوایی در چابهار ۴ درصد افزایش یافته در حالی که در کل کشور مسافرت هوایی کاهش یافته است. در واقع تحرک اقتصادی، رفت و آمد و تخلیه و بارگیری اضافهتر در چابهار رخ داده و آرزوی دیرینه برای خروج چابهار از محدودیت در دستور کار قرار دارد.
اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما در شرایطی قرار داریم که برای محور ۶۷۰ کیلومتری بودجه ۳.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و آن را در لایحه سال ۹۸ به ۳۹ میلیارد تومان تبدیل کردیم و تخصیص آن را به ۶۲ میلیارد تومان رساندیم که نشان از اهتمام ما دارد و اگر بتوانیم از محل صندوق توسعه منابعی را به آن اختصاص دهیم سرعت بیشتری را در توسعه آن شاهد خواهیم بود.
اقناع نماینده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *