صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت افزایش آموزش‌های تخصصی به یگان حفاظت دادگستری‌ها

۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۳۶۲۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
فاضلی هریکندی بر ضرورت افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه یگان حفاظت درباره نحوه تعامل با مردم تاکید کرد و گفت: باید در این دوره‌ها به کارکنان آموزش داده شود که در تعامل با مراجعان، شرایط روحی آن‌ها را در نظر بگیرند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار نیروهای یگان حفاظت انتظامی دادگستری استان با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی کارکنان این بخش در ایام اغتشاشات اخیر گفت: بعد از اجرای طرح ساماندهی سوخت شاهد اعتراضاتی به تصمیم دولت در افزایش قیمت‌ بودیم که با سوء استفاده برخی عناصر فرصت طلب، فضای اعتراض در برخی مناطق کشور به سمت آشوب و اغتشاش رفت و منجر به تخریب اموال عمومی و خصوصی شد.

وی افزود: این اغتشاشات که دشمن برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای بهره‌برداری از آن کرده بود با ورود دستگاه‌های مسئول خنثی شد؛ در استان البرز نیز یگان حفاظت دادگستری در پاسداری از مجتمع‌های قضایی عملکرد خوبی داشت و در استان مشکل حادی پیش نیامد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز در ادامه با اشاره به رویکردهای دادگستری استان در زمینه تکریم ارباب رجوع بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در دوره تحولی قوه قضائیه با جدیت پیگیری شده و در زمره موضوعات مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار دارد بحث رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است که منتهی به جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: این برنامه از مرحله طرح شکایت و دعاوی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شروع شده و تا ورود به مجتمع‌های قضایی و رسیدگی و صدور حکم را شامل می‌شود؛ در این فرآیند یکی از بخش‌ها، کیفیت فعالیت یگان حفاظت است که در مرحله ورود مراجعان به دادگستری قرار داشته و ارتباط مستقیمی با رضایت مردم دارد.

رئیس شورای قضایی استان البرز تصریح کرد: اگر در نخستین برخورد و ورود مراجعان به دادگستری کرامت و احترام آن‌ها حفظ شود تاثیر زیادی در جلب رضایت دارد ولی اگر برخوردی انجام شود که موجبات ناراحتی ارباب رجوع را فراهم کند بر خدمات و زحمات بعدی همکاران اثر خواهد گذاشت.

وی بر ضرورت افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه یگان حفاظت درباره نحوه تعامل با مردم تاکید کرده و متذکر شد: باید در این دوره‌ها به کارکنان آموزش داده شود تا در تعامل با مراجعان، شرایط روحی آن‌ها که گاهی مالباخته یا آسیب دیده هستند یا حقی از وی ضایع شده را در نظر بگیرند؛ البته باید این فرهنگ را هم در جامعه ایجاد کنیم که کیفیت کنترل ورود و خروج مراجعان به دادگستری‌ها به منظور جلوگیری از تردد افراد غیرمرتبط به پرونده‌های قضایی است و همکاری مردم می‌تواند به تحقق عدالت کمک کند.

در این دیدار کارکنان یگان حفاظت دادگستری کل استان البرز، دغدغه‌های شغلی و معیشتی خود را با رئیس کل دادگستری استان البرز در میان گذاشتند و وی دستوراتی را برای حل این دغدغه‌ها و مشکلات به معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی و مدیریت حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان صادر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *