ضرورت افزایش آموزشهای تخصصی به یگان حفاظت دادگستریها
وی افزود: این اغتشاشات که دشمن برنامهریزی گستردهای برای بهرهبرداری از آن کرده بود با ورود دستگاههای مسئول خنثی شد؛ در استان البرز نیز یگان حفاظت دادگستری در پاسداری از مجتمعهای قضایی عملکرد خوبی داشت و در استان مشکل حادی پیش نیامد.
عالیترین مقام قضایی استان البرز در ادامه با اشاره به رویکردهای دادگستری استان در زمینه تکریم ارباب رجوع بیان کرد: یکی از طرحهایی که در دوره تحولی قوه قضائیه با جدیت پیگیری شده و در زمره موضوعات مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار دارد بحث رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است که منتهی به جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضایی خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
وی ادامه داد: این برنامه از مرحله طرح شکایت و دعاوی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شروع شده و تا ورود به مجتمعهای قضایی و رسیدگی و صدور حکم را شامل میشود؛ در این فرآیند یکی از بخشها، کیفیت فعالیت یگان حفاظت است که در مرحله ورود مراجعان به دادگستری قرار داشته و ارتباط مستقیمی با رضایت مردم دارد.
رئیس شورای قضایی استان البرز تصریح کرد: اگر در نخستین برخورد و ورود مراجعان به دادگستری کرامت و احترام آنها حفظ شود تاثیر زیادی در جلب رضایت دارد ولی اگر برخوردی انجام شود که موجبات ناراحتی ارباب رجوع را فراهم کند بر خدمات و زحمات بعدی همکاران اثر خواهد گذاشت.
وی بر ضرورت افزایش برگزاری دورههای آموزشی ویژه یگان حفاظت درباره نحوه تعامل با مردم تاکید کرده و متذکر شد: باید در این دورهها به کارکنان آموزش داده شود تا در تعامل با مراجعان، شرایط روحی آنها که گاهی مالباخته یا آسیب دیده هستند یا حقی از وی ضایع شده را در نظر بگیرند؛ البته باید این فرهنگ را هم در جامعه ایجاد کنیم که کیفیت کنترل ورود و خروج مراجعان به دادگستریها به منظور جلوگیری از تردد افراد غیرمرتبط به پروندههای قضایی است و همکاری مردم میتواند به تحقق عدالت کمک کند.
در این دیدار کارکنان یگان حفاظت دادگستری کل استان البرز، دغدغههای شغلی و معیشتی خود را با رئیس کل دادگستری استان البرز در میان گذاشتند و وی دستوراتی را برای حل این دغدغهها و مشکلات به معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی و مدیریت حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان صادر کرد.