صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تنوع مدارس در کشور از ۱۷ تا ۳۰ نوع است

۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۴۷
کد خبر: ۵۷۳۵۸۲
مدیرکل سابق آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مشخص کنند که منظور از طبقه بندی مدارس و مختصات آن چیست. پس، چون این طبقه بندی را نداریم که در این صورت از ۱۷ نوع مدرسه تا ۳۰ نوع مدرسه را داریم.

منوچهر فضلی خانی، مدیرکل سابق آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره میزان تنوع مدارس در کشور گفت: تنوع مدارس در کشور ما یکی از مسائلی است که در هر دوره‌ای پیش می‌آیند و نهایتا به سرانجام هم نمی‌رسد و به فراموشی سپرده می‌شود

فضلی خانی در ادامه بیان کرد: تنوع به دلیل اینکه نیاز‌های جامعه متفاوت و شرایط متفاوت، وجود تنوع در ارائه خدمات فی نفسه کار خوبی است. اما آنچه تحت عنوان تنوع مدارس مطرح است برای آن ساماندهی صحیحی نشده است.

فضلی خانی در ادامه گفت: در واقع ما مشخص نکردیم که وقتی می‌گوییم تنوع مدارس یا طبقه بندی مدارس از چه منظری می‌خواهیم مدارس را دسته بندی کنیم.

مدیرکل سابق آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: اگر از نظر مالی بخواهیم به مدارس بنگیرم دو نوع مدرسه دولتی و غیر دولتی داریم یعنی مدارسی که برای پذیرش دانش آموز پول می‌گیرند و مدارسی که دولتی هستند و پول دریافت نمی‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در نظام تعلیم و تربیت شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مشخص کنند که منظور از طبقه بندی مدارس و مختصات آن چیست. پس، چون این طبقه بندی را نداریم که در این صورت از ۱۷ نوع مدرسه تا ۳۰ نوع مدرسه را داریم.

فضلی خانی در ادامه گفت: به عنوان مثال در سند نیامده که مدرسه عشایری جز کدام یک از طبقه بندی هاست. در واقع اقدامی که صورت گرفته این بوده که بنابر شرایط منطقه‌ای مدارس را کمی منعطف کردیم و پسوندی هم به آن‌ها اضافه کرده ایم.

مدیر کل سابق آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به روشنی این طبقه بندی اتفاق بیفتد و مختصات طبقه بندی و منطق طبقه بندی این مدارس دقیقا مشخص بشود و مثل طبقه بندی در دیگر علوم روشن شود و بعدا باید به سمت این موضوع برویم که تنوع مدارس خوب است یا خیر؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *