ماجرای کمبود لاستیک کامیونها به کجا رسید؟
وی افزود: هماکنون سایز لاستیکهای ۱۲ -۲۴، ۲۳۵ و ۸۲۵ در ۱۶ با کمبود شدیدی مواجه شده و ما در انبارها با مازاد سایز لاستیکهایی مانند ۳۱۵ و ۳۸۵ روبرو هستیم.
کریمی تأکید کرد: در انبارها هماکنون لاستیکهایی با سایزهایی که در بازار نیاز نیست، روبرو هستیم که برخی از آنها تاریخ انقضایشان به اتمام رسیده، اما مشتری برای آنها وجود ندارد.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران به کمبود لوازم یدکی از جمله قطعات و روغنموتور هم اشاره کرد و گفت: با افزایش دو مرحلهای قیمت روغن موتور مشکلاتی برای این صنف ایجاد شد به طوری که در بازهای از زمان با کمبود شدید روغن موتور مواجه شدیم.
او همچنین از افزایش قیمت قطعات یدکی هم گله کرد و گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد از قطعات مهم کامیونها در بازار وجود ندارد و این در حالی است که در شرایط کنونی مشکل اصلی کامیونداران فرسوده بودن ناوگانها است که گریبانگیر آنها شده است.
کریمی با اشاره به اینکه صنف حملونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هماکنون میزان ناوگانهای فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمانهای مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمیگیرد.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران اظهار کرد: فرسودگی ناوگان باعث شده که میزان بهرهوری در این صنف کاهش یابد و همین موضوع در برخی از مواقع زمینهساز افزایش نرخ کرایهها شده است.
او اظهار کرد: تاکنون چندین بار به مراجع مختلف برای تعویض ناوگانهای فرسوده مراجعه کردهایم، اما هر بار با پاسخهای وقیحانه روبرو شدهایم.
او تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر طرح تعویض ناوگانهای فرسوده اجرایی شود چرا که در آینده با انبوهی از کامیونهاید فرسوده روبرو خواهیم شد.