تکلیف بستههای خریداری شده در روزهای قطعی اینترنت به کجا رسید؟
با اختلال سراسری اینترنت بسیاری از مشترکان دچار زیان شدند و اپراتورها برای جبران خسارت اقدام به ارائه بسته جبرانی کردند.
قطعی اینترنت از عصر ۲۵ آبان آغاز شد و تا ۶ آذر ادامه یافت، پس از آن با فروکش کردن اعتراضات خیابانی به تدریج دستیابی به اینترنت از طریق شبکه ADSL در برخی استانها آغاز شد، اما اینترنت تلفن همراه همچنان قطع بود.
در ادامه با آرام شدن وضع کشور و دستگیری عوامل اغتشاشات، اینترنت تلفنهای همراه تمامی نقاط کشور به جز استان سیستان و بلوچستان برقرار شد، از اینرو اپراتورهای تلفن همراه برای جبران خسارت اقدام به تهیه بسته اینترنت برای مشترکان تلفن همراه گرفتند و با توجه به بستههای فعال تلفن همراه از نظر زمانی و حجمی به اعتبار مشترکان اضافه کردند.
جزئیات بسته جبرانی مشترکان همراه اول
اپراتور همراه اول یک بسته هدیه اینترنت برای کلیه مشترکان دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته که قابلیت فعالسازی آن با تمامی بستههای اینترنت فعال وجود دارد. این بسته هدیه همراه اول، یک گیگابایت حجم و پس از فعالسازی تا ۲۴ ساعت مهلت استفاده دارد. تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و سیم کارت انارستان میتوانند این بسته رایگان را فقط یک بار و با شماره گیری «ستاره ۹۸ ستاره ۱ مربع» دریافت کنند.
همچنین برای مشترکانی که در ایام قطع اینترنت بسته دیتا داشته اند، همراه اول طرح جبرانی ویژهای در نظر گرفته است؛ در این طرح جبرانی، به مشترکان دارای انواع بستههای اینترنت، بستهای رایگان متناسب با مشخصات بسته از منظر زمانی و حجمی اختصاص داده میشود که جزییات آن از طریق پیامک به اطلاع ایشان خواهد رسید.
مشترکان ایرانسل میتوانند ۱۰ روز بیشتر از بستههای خود استفاده کنند
با توجه به اختلال ایجاد شده برای مشترکان اینترنت در روزهای گذشته، به تمامی مشترکان، یک گیگابایت اینترنت رایگان اختصاص داده شد. مشترکانی که از قبل بستههای اینترنت فعال داشتهاند و هنوز مهلت استفاده آنها تمام نشده، میتوانند ۱۰ روز بیشتر از بستههای خود استفاده کنند.
اگر مشترکان بستههای اینترنتی داشتهاند که در زمان اختلال، منقضی شده است، به تعداد روزهای قطعی اینترنت پیش از انقضای بسته، به علاوه یک روز بیشتر، میتوانند از باقیمانده بستههای خود استفاده کنند. به عنوان مثال اگر در روز دوم اختلال، بسته مشترک تمام شده است، باقیمانده استفاده نشده بسته، پس از پایان اختلال برای ۳ روز، مجدداً فعال میشود.
علاوه بر این، برای تمامی مشترکان یک گیگابایت اینترنت هدیه رایگان در نظر گرفته شده است که با شماره گیری کد دستوری #۹۸* برای مشترکان اینترنت تلفن همراه، در دسترس قرار میگیرد. این هدیه برای مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت یا TD-LTE نیز از طریق نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» به نشانی irancell.ir/myirancell در دسترس است.
بسته اینترنت مشترکان رایتل به میزان روزهای قطعی به صورت خودکار تمدید می شود
در همین راستا تمامی مشترکین رایتل میتوانند با شماره گیری کد دستوری #۹۸* نسبت به فعالسازی و استفاده از یک گیگابایت اینترنت یک روزه رایگان این اپراتور اقدام کنند.
همچنین مشترکینی که در بازه زمانی اختلال یاد شده بسته اینترنت فعال داشتهاند، بسته آنها به میزان روزهایی که به دلیل اختلال قادر به استفاده از اینترنت خود نبودند، به صورت خودکار تمدید خواهد شد.
اختلال در سرویس اینترنت از تاریخ ۲۶ آبان ماه آغاز و مشترکان تا ۶ آذرماه امکان دسترسی به اینترنت بینالملل را نداشتند، تعرفه دسترسی به اینترنت داخلی طبق اعلام قبلی این اپراتور میسر و به صورت نیم بها محاسبه شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *