صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عدالت آموزشی امروز واژه شیکی در سخنرانی ها شده است/دانش آموزان مستعد عشایری ویترین نظام آموزش و پرورش هستند

۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۹:۰۱
کد خبر: ۵۷۲۴۰۶
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: متاسفانه برخی افراد مغرض چنین القا می‌کنند که با حذف تنوع مدارس، واحد‌های آموزشی عشایری کشور نیز دچار اختلال می‌شوند.

محمد رضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر  وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره وضعیت دانش آموزان عشایری گفت: دانش آموزان مستعد عشایری ویترین نظام آموزش و پرورش هستند لذا باید بیشتر از گذشته به آموزش این دانش آموزان توجه کرد.

وی در ادامه بیان کرد: عدالت آموزشی واژه شیکی است که الان همه در سخنرانی‌ها و نوشته هایشان استفاده می‌کنند.

سیفی در ادامه بیان کرد: یکی از راه‌های تحقق عملی عدالت آموزشی اجرای اساسنامه مدارس عشایری است

وی در ادامه بیان کرد: این اساسنامه به امضای بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور محترم رسیده است و حکم قانون را دارد اما در عمل از سال ۹۳ اجرای آن معطل مانده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر  وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: امیدواریم هم اکنون که زمان ارائه لایحه سالانه بودجه به مجلس است تخصیص اعتبار ویژه آموزش و پرورش عشایر در لایحه بودجه سال ۹۹ انجام شود.

وی در ادامه درباره بهترین راهکار عدالت آموزشی برای دانش آموزان عشایری گفت: بهترین کار تخصیص اعتبار ویژه آموزش و پرورش عشایر در لایحه بودجه سال ۹۹ است تا عدالت آموزشی به معنای واقعی کلمه اجرایی شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مدارس عشایری شامل مصوبه حذف تنوع مدارس خواهند شد یا خیر؟ گفت: طرح مجلس برای حذف تنوع مدارس شامل مدارس عشایری نیست.

محمدرضا سیفی افزود مدارس عشایری به واقع نوع مدرسه نیست بلکه شیوه اداره مدرسه است و از ابتدا دولتی بوده و دولتی خواهد ماند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *