توسعه موتورها و خودروهای برقی را در دستور کار داریم/حل مشکلات پایتخت با کمک نیروهای جوان و نخبه
تمرکز اولیه ما در شهرداری بر موتورهای برقی است، اما خودروها و اتوبوسهای برقی را نیز در برنامه داریم.
١٠ درصد از آلودگی تهران به موتورهای دوچرخ کاربراتوری ربط دارد که این روزها بیشتر هم حس میشود؛ علیرغم اینکه مصوبات زیادی در این مورد داریم، کنترل زیادی بر آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: تعداد این موتورها بیش از ٣ میلیون دستگاه تخمینزده میشود که عمدتا کاربراتوریاند و تولید ذرات معلق توسط آنها بالاست.
به همین خاطر است که در درجه اول تلاش میکنیم تا کارخانجات تولیدکننده این موتورها و دارندگانشان را تشویق به برقی کردن دستگاههایشان کنیم.
شهردار تهران اضافه کرد: این مرکز نوآوری در زمینههای دیگر از قبیل توسعه خودروهای بدون سرنشین نیز فعالیت میکند.
حناچی گفت: بخش دوم این تفاهمنامه نیز به آغاز مطالعه برای ایجاد مراکز نوآوری مربوط است. شهر تهران پتانسیل بسیاری برای فعالیت این مراکز دارد و با وجود این تفاهمنامه امور مربوط به آنها بهتر پیش میرود؛ مناطقی نیز به عنوان پایلوت انتخاب میکنیم که زودتر وارد فرایند مطالعه و تحقیق شوند. تمام هدف ما این است که با استفاده از نیروهای نخبه، جوان و صاحبنظر بتوانیم بخشی از مشکلات شهر را حل کنیم. امیدوارم این امر برای مردم شهر تهران منشأ خیر باشد.
شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: هفته گذشته در کنفرانس جهانی Smart City که با میزبانی بارسلون برگزار شده بود، تهران در رقابتی با حضور ۶ کلانشهر توسعهیافته دیگر از قبیل هلسینکی و سئول و لندن حضور داشت؛ هلسینکی برنده نهایی این رقابت شد، اما تهران و فعالیتهایش نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. در رقابت اصلی این کنفرانس ۵۴ شهر با ۴۵٠ پروژه شهری حضور داشتند. تردید ندارم که این تجربه به پیشرفت در امر هوشمندسازی تهران کمک میکند.