صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشکیل پرونده برای ۱۷ هزار واحد صنفی متخلف

۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۱۷۲۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
طی ۱۰ روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور، ۲۵۱ هزار و ۵۶۵ مورد بازرسی صورت گرفت و برای ۱۷ هزار و ۶۴۳ متخلف پرونده تشکیل شد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از شاتا، روز دوشنبه این هفته در مجموع ۳۳ هزار ۱۶۸ مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است.

در همین راستا برای ۲ هزار ۵۳۸ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش روز دوشنبه بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ۱۸ هزار ۶۸۵ مورد بازرسی انجام داده و برای یک هزار و ۸۴۷ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال صادر کرده اند.

همچنین در این روز آمار بازرسی‌های اتاق اصناف در سطح کشور ۱۴ هزار ۴۸۳ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند تخلف برای ۶۹۱ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال شده است.

در مجموع طی ۱۰ روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور، بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها و همچنین بازرسان اصناف با ۲۵۱ هزار ۵۶۵ مورد بازرسی برای ۱۷ هزار و ۶۴۳ متخلف به ارزش ۶۱۴ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده‌اند.

گفتنی است؛ همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان‌های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می‌شود.

آمار بازرسی‌های انجام گرفته به صورت روزانه منتشر می‌شود و همچنین مردم عزیز کشورمان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می‌توانند شکایات خود را به ۴ روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی‌های لازم برسانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *