صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نشست و برخاست همزمان دو هواپیما در فرودگاه های ایران عملی نیست

۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۲۷
کد خبر: ۵۷۰۸۶
خبرگزاری میزان : عضوهیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور گفت: استانداردهای جهانی ایجاب می کند برای نشست و برخاست همزمان دو هواپیمای مسافری در یک فرودگاه فاصله موازی دو باند از خط مرکزی یک هزار و 35 متر باشد، لذا نشست و برخاست همزمان دو هواپیما هم اکنون در فرودگاه های ایرانی عملی نیست.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا سیداحمد مومنی رخ ، افزود: با توجه به فاصله دو باند در فرودگاه مهرآباد تهران امکان نشست و برخاست دو هواپیما به صورت همزمان وجود ندارد، اما برای نخستین بار و با بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی حضرت امام (ره) دو هواپیما همزمان می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.

وی یادآور شد: در فروگاه مهرآباد فاصله دو باند چپ و راست 29 حدود 200 متر است بنابراین طبق استانداردهای صنعت هوانوردی امکان نشست و برخاست همزمان دو هواپیما در مهرآباد عملی نیست.

به گفته این مقام مسئول در شرکت فرودگاه های کشور، هم اکنون پیشرفت فیزیکی باند جنوبی فرودگاه امام خمینی (ره)حدود 60 درصد است که در صورت تامین منابع مالی امیدواریم با اتمام عملیات احداث این باند توانایی های این فرودگاه بین المللی در نشست و برخاست همزمان دو هواپیمای مسافربری افزایش یابد.

مومنی رخ، فاصله باند اصلی با باند جنوبی فرودگاه امام (ره) را دو هزار و 600 متر اعلام کرد و افزود: فاصله این دو باند بیش از استانداردهای تعیین شده برای باندهای موازی در فرودگاه ها است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به آغاز عملیات اجرای بهسازی باند 29 راست مهرآباد، گفت: پس از اینکه عملیات اجرایی این باند به پایان رسید تمام پروازهای مهرآباد به این باند منتقل می شود تا بهسازی و روسازی باند اصلی مهرآباد با 60 متر عرض و 4 کیلومتر طول آغاز شود.

وی اظهار داشت: پس از پایان عملیات بهسازی و روسازی این باند و انتقال پروازهای این فرودگاه به باند 29 راست، این باند نیز جوابگوی تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد خواهد بود.

یادآور می شود، عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست مهرآباد با تاکسی وی های ارتباطی، زهکش های سطحی و زیرسطحی، اصلاح استریپ ها و اجرای عملیات سیویل و رک سیستم روشنایی آن از روز گذشته آغاز شد و قرار است تا نوروز 95 این باند برای انجام پروازهای هوایی مهرآباد توسط پیمانکار آماده شود.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *