72 درصد مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت دارند
خبرگزاری میزان: معاونت برنامه ریزی و امورفرهنگی شورای حل اختلاف کشور گفت: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور 72 درصد مردم از عملکردهای شوراهای حل اختلاف رضایت دارند.
وی با تاکید برکاهش اطاله دادرسی در شوراها گفت: خوشبختانه اطاله دادرسی درشوراها نداشته ایم و به همان تعداد پرونده های وارده ، پرونده ها را مختومه کرده ایم و درکمترین زمان با بیشترین دقت به مشکلات مردم رسیدگی شده است.
معاونت برنامه ریزی و امورفرهنگی شورای حل اختلاف کشور در ادامه افزود: درسال 94 کلیه شعب شوراهای حل اختلاف و دادگستری ها درکشور به سیستم (CMS) متصل می شوند.
اخوان همچنین اظهارکرد: هر عضو شورای حل اختلاف باید دراین سامانه یک پرونده پرسنلی و آموزشی داشته باشد و براساس قانون جدید کلیه ابلاغ های اعضای شورای حل اختلاف از طریق مرکز داده می شود .
وی تاکید کرد: تجربه همراه با علم در ارتقای صلح وسازش در پرونده ها تاثیرگذار است و تلاش می کنیم علاوه بر اعتبار شیوخ و ریش سفیدان از تجارب افراد تحصیل کرده و اجتماعی برای صلح وسازش در شوراها استفاده کنیم.
وی با اشاره به قانون جدید شوراهای حل اختلاف کشور بیان کرد: در زمینه قضاتِ شورای حل اختلاف دراین قانون تمهیداتی شده است که نیروهای بیشتری تحت عنوان قاضی دراختیار شوراها قرار گیرند و اصل رسیدگی، "قاضی محور" است و با نظارت بیشتر قاضی، آراء از اتقان بیشتری برخوردار هستند.
اخوان اضافه کرد: مساله صلح و سازش روح حاکم بر برنامه های قانون جدید است. شعب روستایی فقط درزمینه صلح وسازش و شعب شهری علاوه بر تلاش برای صلح و سازش در مواردی هم که بنا به رای است، نظر مشورتی ارائه می دهند و قضات تصمیم گیری می کنند که به طور قطع رای متقنی داده خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *