صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لزوم تبلیغ محصولات داخلی در سطح بین الملل/ حمایت از تولیدکننده به تسهیلات مالی محدود نمی‌شود

۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۶۶۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
صادق گفت: یک واحد تولیدی خرد یا کلان از ابتدای شروع کار تولید باید مورد حمایت‌ دولت در قالب تسهیلات مالی، تبلیغ محصول، استخدام بازاریاب، ایجاد بازار رقابت و فروش کالا قرار بگیرد.

سید مهدی صادق کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، درباره حمایت از واحد‌های تولیدی خرد اظهار کرد: محصولاتی که تولیدکنندگان خرد به بازار ارائه می‌دهند معمولا ابزار و قطعاتی هستند که در تولیدات بزرگ و کلان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت از تولیدکنندگان خرد، افزود: درصورتی که دولت از تولیدکنندگان خرد حمایت نکند، عرضه کالاهای خرد و مواد اولیه به بازار کاهش می یابد و در نهایت تولیدکنندگان کلان مجبور به تعطیلی واحدهای خود می شوند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: برخی تولیدکنندگان  مواد غذایی و نساجی نیاز دارند تا تبلیغات گسترده ای از محصولاتشان در سطح کشوری و بین المللی صورت گیرد و این کار باید توسط دولت انجام شود چرا که تولیدکنندگان نوپا سرمایه کافی برای انجام این تبلیغات ندارند.

صادق در رابطه با راهکار اساسی برای توسعه واحدهای تولیدی تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار برای توسعه و بقای یک واحد تولیدی خرد این است که با افزایش توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود در بازار با تولیدکنندگان بزرگ رقابت کند و تنها راه برای دسترسی به این مهم، تبلیغ محصولات تولید داخلی است.

وی ادامه داد: در صورتی که از تولیدکنندگان خرد حمایت نشوند احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی بسیار زیاد است، این موضوع علاوه بر ایجاد اختلال در تولید‌های کلان، تمام سرمایه‌های تولیدکننده را به نابود می کشاند.

این کارشناس اقتصادی با ذکر این مطلب که تسهیلات مالی که دولت به تولیدکنندگان می دهد، کارآمد نیست خاطر نشان کرد:  تسهیلات باید به صورتی ارائه شود که تولیدکنندگان در بارپرداخت تسهیلات با مشکلی روبه‌رو نشوند.

صادق مطرح کرد: یک واحد تولیدی خرد یا کلان از ابتدای شروع کار تولید باید مورد حمایت‌ دولت قرار گیرد، این موضوع  می‌تواند در قالب تسهیلات مالی، تبلیغ محصولات، استخدام بازاریاب، ایجاد بازار رقابت و فروش کالا باشد.

وی مطرح کرد: متاسفانه سیاست‌های دولت برای حمایت از تولیدکنندگان با اشتباهاتی همراه است، بدین شکل که حمایت را فقط محدود به تسهیلات مالی و اعتباری می‌داند در صورتی که حمایت‌های مالی باید محدودیت زمانی داشته باشد و پس از مدتی قطع شوند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *