شتاب صدور آنلاین بیمه نامه در کشور/ رضایت بیمه گذاران در گرو بهره گیری از ابزار الکترونیکی
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: رضایتمندی بیمه گذاران در هنگام دریافت خسارت در گرو حذف کاغذبازی اداری و بهره گیری صنعت بیمه از ابزار الکترونیکی و فن آوری برای پرداخت سریع و بی واسطه است.
رئیس کل بیمه مرکزی با تبریک هفته وحدت و تاکید بر این نکته که صنعت بیمه باید در کمترین زمان ممکن مشکلات زیرساختی شبکه آنلاین را برطرف کند، تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور مستلزم تسهیل عملیات بیمه گری است و شرکتهایی که در صدور بیمه نامههای آنلاین پیشقدم شوند سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند داشت.
سلیمانی ضمن ابراز خرسندی از تلاشهای صورت گرفته در واحدهای مختلف شرکت های بیمه ای بر ضرورت نوآوری و کشف بازارهای جدید بیمهای تاکید کرد و گفت: در کنار تلاش برای همگانی سازی رشته بیمههای زندگی باید فرهنگ بیمه نامههایی نظیر بیمههای مسئولیت حرفهای نیز در کشور گسترش یابد.
وی از نیروهای جوان، افکار خلاق و سیستم مبتکر به عنوان سرمایههای اصلی شرکت های بیمه نام برد و افزود: بهره گیری از نیروی انسانی متخصص، ضریب سودآوری را بالا میبرد و زمینه حضور شرکتهای بیمه را در سطوح بین المللی بالا میبرد.
رییس شورای عالی مقدمات صدور بیمه نامه شهروندی را یک حرکت ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید ضمن ایجاد جذابیت در محصولات بیمهای موضوع خوداظهاری شهروندان را به رسمیت بشناسد و اعتماد شهروندان را با اعتماد به آنها پاسخ بدهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیتهای خالی صنعت بیمه اشاره کرد و اظهارداشت: صدور بیمه نامههایی نظیر درمان خانوار و نظایر آن _ با ریسک منطقی _ میتواند ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهد.
وی ابزار دیجیتالی را به عنوان راهکار اصلی کاهش تقلبات بیمهای دانست و گفت: حفظ منابع صنعت بیمه از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید تمامی روشهای کاهش تقلب در این صنعت به کار گرفته شود.