صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سالانه ۱۵ میلیون مسافر در ایستگاه راه آهن مشهد جابه ‎جا می‌شوند

۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۳۳۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر در ایستگاه راه آهن مشهد اعزام و پذیرش می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در دیدار با نمایندگان راه آهن‌های ۲۵ کشور جهان به معرفی ایستگاه راه آهن تهران پرداخت و اظهار کرد: ساختار ایستگاه راه آهن تهران به گونه‌ای است که ابتدا بلیت‌ها کنترل می‌شود و سپس مسافران وارد سالن ترانزیت و در انتها به سکو‌ها وارد می‌شوند، این مساله یکی از تفاوت‌های ایستگاه راه آهن تهران و با سایر ایستگاه‌های جهان است.

وی افزود: در ایستگاه راه آهن تهران سطح زیادی از سالن انتظار را صندلی‌ها اشغال کرده اند تا مسافران کمتری مجبور به ایستادن باشند.

رسولی در خصوص طرح TOD ایستگاه راه آهن تهران نیز بیان داشت: مذاکرات با برند‌های معتبر فروشگاهی برای ایجاد یک مرکز خرید در حد امکانات موجود و در راستای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل ایستگاه راه آهن تهران شروع شده است تا مسافران بتوانند در زمان حضور در ایستگاه مایحتاج خود را تامین کنند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به ایستگاه راه آهن اهواز، گفت: در این ایستگاه پروژه مسقف کردن محدوده‌های ویژه که تحت تاثیر گرمای شدید قرار دارند، در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در اوایل سال جاری بعد از جاری شدن سیل در منطقه بام دژ، واگن‌های مسقف برای اسکان سیل زدگان به مدت ۲۰ روز در نظر گرفته شد.

وی در مورد ایستگاه اندیمشک نیز بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی شهر اندیمشک به مدت یک ساعت توسط ۵۴ هواپیمای عراقی بمباران شد که طولانی‌ترین بمباران تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، این شهر موقعیت استراتژیک و لجستیکی دارد و راه آهن مهم‌ترین اداره این شهر محسوب می‌شود به طوری که در دوران جنگ تحمیلی حمل و نقل نیرو‌ها و ادوات نظامی برعهده راه آهن بود.

رسولی در ادامه به معرفی ایستگاه راه آهن مشهد پرداخت و گفت: ایستگاه راه آهن پرسرعت آنکارا که با روش BOT و سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیون یورو ساخته شده است، برای سال اول ۲ میلیون و برای افق طرح جا به جایی ۷ میلیون مسافر پیش بینی شده است اما سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر در ایستگاه راه آهن مشهد اعزام و پذیرش می‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *