دسترسی آسان شهروندان از جمله اهداف تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است
وی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با جلسه مقامهای قضایی مرکز استان با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان یزد، بیان داشت: آرامش دهی، وقار و همیاری با مردم در دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان خط مقدم در دستگاه قضا، در روحیه توجیه پذیری و رضایتمندی مردم تاثیرگذار خواهد بود.
این مقام قضائی در خصوص روند تسریع خدمات به مردم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک اظهار داشت: دستگاه قضا با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تراکم و ازدحام جمعیت و رفت و آمد مردم در محاکم قضایی جلوگیری کرده است و با راه اندازی این دفاتر در ارایه خدمات دستگاه قضایی و رسیدگی به درخواستها و پروندهها تسریع شده است.
دهشیری کاهش اطاله دادرسی و قبل از آن پیشگیری از وقوع جرم را از برنامههای تحولی قوه قضاییه ذکر کرد و ابراز داشت: کاهش ورود پروندهها هم میتواند با ترویج صلح و سازش از طریق شوراهای حل اختلاف رقم بخورد و هم میتوان در بدو شکل گیری پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مردم را از ثبت شکایت در موضوعات کم اهمیت و پیش پا افتاده بازداشت.
این مقام مسئول، جمعیت، سابقه جرایم و تعداد پروندههای هر استان را از شاخصههای اصلی تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد و خاطر نشان داشت: صرفه جویی در وقت، کاهش مراجعههای مردم به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، شفافسازی فرآیندهای رسیدگی و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی از جمله محاسن شکل گیری دفاتر است.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به راههای مختلف میتوانند یار و مددکار دستگاه قضایی باشند؛ راهنمایی کامل و جامع مراجعین در تنظیم شکوائیه و دادخواست برای احقاق حق مظلوم و همچنین تشکیل صحیح، دقیق، محکم و مستند پرونده برای ورود به فرایند دادرسی و جلوگیری از تنظیم دادخواستها و شکواییههای واهی که همه این موارد در افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأثیر مثبت دارد.
بیشتر بخوانید.
طرح قاضی مُعین در دادگستری استان یزد اجرا میشود
شایان ذکر است رییس کل دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید از حوزه قضایی میبد از طریق ویدئو کنفرانس با جلسه با مدیران دفاتر خدمات قضایی استان در یزد ارتباط برقرار کرد و دقایقی به ایراد سخن پرداخت.