صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وجود بیش از ۳ هزار اتوبوس فرسوده در تهران/نوسان قیمت‌ها نوسازی ناوگان را به تاخیر انداخت

۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۶۶۸۳۵
پیمان سنندجی به تشریح وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران پرداخت و گفت: ۳ هزار و ۲۱۵ اتوبوس فرسوده و بالای ۱۰ سال در ناوگان شرکت اتوبوسرانی مشغول فعالیت است.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی دربخش اتوبوسرانی، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۱۵ اتوبوس فرسوده و بالای ۱۰ سال در ناوگان شرکت اتوبوسرانی مشغول فعالیت است که با توجه به برنامه‌های توسعه شهرداری تهران در قالب برنامه پنج ساله اول و دوم ردیف بودجه مستقل در بخش عمومی و خصوصی برای توسعه و بازسازی آن‌ها در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منوط به کمک دولت و اجرایی شدن مصوبه شورای اقتصاد است، افزود: در قالب برنامه ۵ ساله اول و دوم پروژه ورود اتوبوس جدید وجود داشته که به دلایلی از جمله شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مالی انجام نشده است.


سنندجی ادامه داد: شرایط اقتصادی نامناسب به علت تحریم ها، افزایش چند برابری قیمت خودرو‌ها و عدم توانایی بخش خصوصی در تامین منابع مالی مورد نیاز و نوسازی ناوگان در چند سال اخیر مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.


وی افزود: طرح‌های حمایتی دولت برای نوسازی ناوگان به دلیل عدم همراهی سازمان‌های مجری از جمله بانک‌ها و یا عدم استقبال بخش خصوصی و صاحبان خودرو‌های فرسوده اجرایی نشده است.


سنندجی گفت: با توجه به اینکه در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و به منظور چابک سازی سازمان در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برنامه خصوصی سازی (الگوی جدید خصوصی سازی) به روش پیمایشی اجرا شده لذا در این روش که بر مبنای خرید خدمت از بخش خصوصی می‌باشد نوسازی ناوگان و بهره برداری از آن به عهده شرکت‌های متولی بخش خصوصی است.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در سال‌های قبل به ویژه در سال ۹۰ خرید اتوبوس مستقیم از سوی دولت صورت گرفته و به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شد، تصریح کرد: برابر مصوبات جدید از جمله مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده بود هزینه اتوبوس تا سقف حدود ۱۴۲ هزار دلار پرداخت شود، اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و اینکه خودرو ساز‌ها باید قطعات اصلی اتوبوس را تهیه و وارد کنند تاسفانه تا کنون توفیقی حاصل نشده است.


وی با تاکید بر اینکه لازم است که وزارت صمت به دلیل اینکه خودرو ساز‌ها تحت نظارت این وزارت خانه فعالیت می‌کنند نسبت به پیگیری و رفع موانع اقدام کند، افزود: با ورود وزارت صمت می‌توان نسبت به تهیه و ورود اتوبوس‌های جدید برابر مصوبه مذکور اقدام کرد.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در حدود هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در خطوط بی آرتی مشغول هستند، گفت: در حال حاضر مجموع اتوبوس‌های تحت نظارت این شرکت در حدود ۶ هزار دستگاه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *