کفایی: هنوز از رقابتهای لیگ کشتی آزاد انصراف ندادهایم
وی ادامه داد: لایسنس دو کشتیگیر خارجی تیم اترک خراسان شمالی یک روز بعد از دیدار این تیم با تیم ما (آسانسور و پله برقی بهران و پاس تهران) از سوی کنفدراسیون کشتی آسیا صادر شده و ما نسبت به این تخلف آشکار معترض بودیم و اعتراض خود را به سازمان لیگ هم منتقل کردیم اما متاسفانه سازمان لیگ چشم خود را به روی این تخلف بست تا تیم ما شکست بخورد.
سرمربی تیم آسانسور و پله برقی بهران و پاس تهران در خصوص صحبتهای اخیر در خصوص اینکه این تیم به دلیل نداشتن مجوز از سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح از حضور در لیگ انصراف داده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و همانطور که گفتم ما هنوز از حضور در لیگ انصراف ندادهایم بلکه نسبت به تخلفی که صورت گرفت و تاثیر مستقیم در نتیجه مسابقه داشت اعتراض کردیم. قطعا اگر دو کشتیگیر خارجی اترک خراسان شمالی برای این تیم به میدان نمیرفتند، این تیم ما بود که به پیروزی میرسید و ما هم به دلیل این حقکشی و تخلف تصمیم گرفتیم تا زمانیکه سازمان لیگ نتیجه آن مسابقه را به سود تیم آسانسور و پله برقی بهران و پاس تهران تغییر ندهد حضور در این رقابتها را ادامه ندهیم و به همین دلیل در هفتهای که گذشت مقابل تیم بازار بزرگ ایران حاضر به مسابقه نشدیم.
کفایی تصریح کرد: اگر سازمان لیگ نتیجه آن مسابقه را به نفع تیم ما تغییر دهد قطعا در لیگ خواهیم ماند در غیر اینصورت رسما از حضور در این رقابتها انصراف خواهیم داد و نسبت به تخلف تیم اترک خراسان شمالی و همچنین چشمپوشی سازمان لیگ از این تخلف به مراجع بالاتر شکایت خواهیم کرد و این موضوع را به صورت جدی پیگیری میکنیم. البته این موضوع را با محسن کاوه مدیر تیمهای ملی در میان گذاشتهایم و ایشان قول مساعدت و پیگیری دادهاند. این را هم بگویم که تخلف تیم اترک خراسان شمالی و کمکاری سازمان لیگ در برخورد با این تخلف به گونهای است که میتوانیم این موضوع را از طریق کنفدراسیون کشتی آسیا و اتحادیه جهانی هم پیگیری کنیم اما امیدوارم کار به آنجا نکشد. در این خصوص از رئیس فدراسیون کشتی هم توقع داریم موضوع را پیگیری کند. به هر حال سازمان لیگ زیرمجموعه فدراسیون کشتی به حساب میآید و فدراسیون باید بر عملکرد این سازمان نظارت کامل داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تیم آسانسور برقی بهران و پاس تهران یک تیم نظامی محسوب میشود و از کشتیگیران سرباز هم در ترکیب خود بهره میبرد، آیا مجوزهای لازم را از سوی سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح دارد یا خیر، تصریح کرد: تفاهم نامهای بین مدیر عامل شرکت آسانسور و پله برقی بهران، هیات کشتی استان تهران و رئیس تربیت بدنی نزاجا به امضا رسیده است و هیچ منع قانونی و اداری برای تیمداری در لیگ برتر کشتی نداریم. از طرفی در این تیم از کشتیگیران خارجی استفاده نکردهایم و قوانین تیمداری نیروهای مسلح در لیگبرتر را به طور کامل رعایت کردهایم.
سرمربی تیم آسانسور و پله برقی بهران و پاس تهران در پایان خاطرنشان کرد: تیم قدرتمندی را مهیای این رقابتها کردهایم و اگر سازمان لیگ نسبت به تخلفی که صورت گرفته است اقدامات لازم را انجام داده و عدالت را برقرار کند قطعا شانس حضور در بین چهار تیم نهایی را خواهیم داشت. افتخار میکنم با تیمی جوان در این رقابتها حضور پیدا کردهایم و خوشحالم تیم را طوری آماده کردیم که در این رقابتها برخی کشتیگیران جوان تیم توانستند مقابل حریفان مطرح خود به برتری برسند و از این طریق نام خود را مطرح کنند. همچنین باید از برادران شاکری در شرکت آسانسور و پله برقی بهران و تربیت بدنی نزاجا که بدون چشم داشت در این دوره از رقابتهای لیگ تیمداری کردند تشکر کنم و امیدوارم سازمان لیگ طوری برخورد نکند که به جای جذب اسپانسر، شاهد این باشیم که اسپانسرها بروند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند.