صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نیاز‌های ۱۱۱ شرکت دانش‌بنیان حمل و نقلی احصا شد

۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۳۲۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمل و نقلی در شرف راه‌اندازی هستند و نیاز‌های ۱۱۱ استارتاپ حمل و نقلی احصا شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ، شهرام آدم‌نژاد اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه حمل و نقل دارد، در این راستا این وزارتخانه با حدود ۵۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل مصاحبه و از بین آن‌ها نیاز‌ها و احتیاجات حدود ۱۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان حمل و نقلی را احصا کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر احصای احتیاجات شرکت‌های دانش‌بنیان در مواردی نظیر «ریسک سرمایه گذاری»، «ریسک جذب نیروی انسانی، «عدم ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها»، «مقاومت کسب و کار‌های سنتی در برابر کسب و کار‌های نوین» و «جذب مشتری و بازاریابی» انجام شده است؛ و‌ی یادآور شد: اهمیت این موضوع تا حدی بود که با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی، کارگروهی برای شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های این حوزه تشکیل شده که علاوه بر رفع نیاز‌های خدمات و اطلاعات آنها، به این شرکت‌ها سمت و سوی درست را به منظور تجاری شدن و رسیدن به سطح خدمات‌دهی در مقیاس کلان نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که هم‌اکنون سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمل و نقلی در شرف راه‌اندازی هستند، اظهار کرد: به این ترتیب شرکت‌ها می‌توانند در اسرع وقت و بدون واسطه مسائل و مشکالت خود را با مسئول مربوطه مطرح کنند و مشکلات آن‌ها در اسرع وقت برطرف شود.

آدم‌نژاد اظهار کرد: علاوه بر این کارگروه فوق طی جلسات منظم و متعددی که برگزار می‌کند سعی دارد تا با رویکرد شتاب‌دهی این استارت‌آپ‌ها را در مسیر درست هدایت کند تا هرچه سریع‌تر به مرحله تجاری شدن برسند. استارت‌آپ‌ها قادر به حل مشکل صنعت حمل و نقل خواهند بود.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک آذرماه امسال، گفت: یکی از رکن‌های اصلی این نمایشگاه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، زیرا محوریت آن‌ها استفاده از فناری اطلاعات (IT) و هوشمندسازی حمل و نقل است. تقریباً نیمی از تلاش‌های صنعت حمل و نقل کالا برای مدرنیزه شدن از سال ۱۹۹۸، با شکست همراه بوده و مشکل اینجا بود که شرکت‌ها نمی‌دانستند علاوه بر تغییر تکنولوژی، باید رویه تجاری خود را نیز تغییر دهند؛ اما اکنون فعالان این حوزه، راهکار‌های دیجیتالی تازه‌ای برای بقاء در این بازار به شدت رقابتی یافته‌اند، تغییرات به حدی جامع و کامل بوده که بزرگان سرمایه‌گذار‌ی سیلیکون ولی، روی موفقیت روز افزو‌ن این موضوع اتفاق نظر دارند و معتقدند که استارت‌آپ‌ها قادر به حل مشکل صنعت حمل و نقل خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: استارتاپ‌های حمل و نقلی، با وجود اینکه تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شوند، چنانچه در مسیر درست و مناسب هدایت شوند، می‌توانند دستاورد‌های مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذی‌نفعان حمل نقل نظیر جامعه، دولت و سازمان‌ها به ارمغان بیاورند.

آدم نژاد: نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل بستری مناسبی برای هم‌افزایی بین فعالان این حوزه برای مطرح کردن بی‌واسطه مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با مسئولان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، تجّار، دانشگاهیان و متخصصان حمل و نقل فراهم می‌کند. یکی از مناسبترین و مهمترین رویداد‌های این نمایشگاه که با حضور استارتآپ‌ها برگزار می‌شود مراسم روز ارائه است که طی آن استارتآپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دستاورد‌ها و محصولات خود را ارائه می‌دهند، این روز فرصت مناسبی است تا سرمایه‌گذاران گزینه‌های مناسب خود برای سرمایه‌گذاری بیابند و از آن طرف استارتآپ‌ها بتوانند برای کسب و کار نوین خود سرمایه‌گذار مناسب بیابند.

‌وی بیان کرد: از جمله دستاورد‌های مهم دیگر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حمل و نقل در نمایشگاه دستیابی به منبع عظیمی از ایده‌ها و محصوالت جدید است که می‌تواند در حوزه حمل و نقل هوشمند در مقیاس بزرگ توسط شرکت‌های حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد. ارتباط دولت و بخش خصوصی و تعامالات فیمابین در هفته حمل و نقل وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل موجود در بخش حمل و نقل کشور، عدم تعامل مناسب و درخور بخش خصوصی و دولتی برای رفع مسائل و مشکالت این حوزه است؛ دولت برای خود یک سری قوانین و مقرراتی دارد که ملزم به رعایت آن‌ها بوده و سایر بهره‌برداران زیرساخت‌های حمل و نقلی نیز باید از آن‌ها تبعیت کنند.

وی افزود: برخی از شرکت‌های خصوصی این قوانین را دست و پا گیر دانسته و از این رو حاضر به همکاری با دولت نیستند، در این راستا نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل فرصت مناسبی است تا شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی بی‌واسطه و در یک فضای مناسب با حضور دیگر متخصصان و فعالان بخش حمل و نقل داخلی و خارجی با یکدیگر به گفتگو و تعامل پرداخته و مسائل و مشکالت و انتظارات یکدیگر را در محیط غیررسمی با یکدیگر در میان بگذارند.

وی گفت: با توجه با وسعت دامنه تخصصی و فنی این نمایشگاه، همه حوزه‌های حمل و نقلی اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در همه سطوح مدیریتی اعم از سیاستگذاری، تاکتیکی، عملیاتی و اجرایی با حضور همه نهاد‌های دولتی، خصوصی، بین‌المللی، دانشگاهی، دانش‌بنیان و استارتآپی را شامل می‌شود و از این‌رو می‌تواند محل مناسبی برای عقد و تصویب تفاهمنامه‌ها، قراردادها، موافقتنامه‌ها و قوانین و مقررات لازم در راستای افزایش بهره‌وری صنعت حمل و نقل باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *