آخرین اخبار درباره ساخت فصل چهارم سریال «ستایش»/نگاهی به حضور پارسا پیروزفر در جشنواره فیلم فجر
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، چهاردهمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهارات سعید سلطانی کارگردان سریال ستایش درباره احتمال ساخت فصل چهارم این اثر اشاره کرد.
حضور «پارسا پیروزفر» در سه فیلم متفاوت/بازیگر «در چشم باد» در کمین نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فجر
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پارسا پیروزفر بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون برخلاف سالهای گذشته امسال در آثار متعددی در سینما بازی کرده و به نوعی کم کار بودن خود را با حضور در سه فیلم سینمایی جبران کرده است.
وی که همواره به گزیده کار بودن معروف بوده امسال در سه فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی «حسن فتحی»، بی حسی موضعی ساخته «حسین مهکام» و مجبوریم ساخته «رضا درمیشیان» به ایفای نقش پرداخته است. وی همچنین در فیلم برف سرخ نیز به ایفای نقش پرداخته که با توجه به عدم اکران آن می تواند شانس حضور در جشنواره فیلم فجر را داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
برای مشاهده آخرین خبرها از حضور جواد عزتی در جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید.
مست عشق
فیلم سینمایی مست عشق پنجمین تجربه حسن فتحی در عرصه کارگردانی سینما است، فتحی که در ساخت آثار تلویزیونی و سریالی به موفقیت های فراوانی رسیده بار دیگر سراغ درامی تاریخی رفته و این بار شانس خود را در سینما جستجو می کند.
داستان فیلم «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا جلالالدین محمد بلخی و شمس تبریزی اتفاق میافتد. علاوه بر پیروزفر بازیگرانی همچون شهاب حسینی، هانده ارچل، سلما ارگچ، حسام منظور، ابراهیم چلیکول، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.
دیوانگی عجیب یک نویسنده مشهور در سن ۶۰ سالگی
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه این شبها در تماشاخانه سپند (پالیز سابق) روی صحنه رفته و تاکنون با استقبال نسبی مخاطبان روبرو شده است.
بهنام شرفی، کاوه مرحمتی، آزاده مشعشعی، امین جلالی و مینا زرنانی از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند. در خلاصه داستان نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» آمده است: پترسون که نویسنده مطرحی در شهر خود است در سن شصت و چند سالگی به دلیلی نامعلوم دیوانه میشود و خانه را ترک میکند، الان هفت سال از رفتن پترسون میگذرد.
بیشتر بخوانید:
نقد نمایش «دراماتورژ» را اینجا بخوانید.
نمایش «بوی گند دهن خانم مارکز» با در اختیار داشتن نشانههای تصویری و جزئیات قابل رویت در درام سعی دارد جریان داشتههای خود را به سویی هدایت کند که در آن اتفاقها بنابر موقعیتهای نمایشی شرح حالی از شخصیتهای نمایش باشند. شرح حالیکه در آن هر شخصیت در تلاش است تا با گذشته مشترکی که با سایر شخصیتها دارد شرایط زمان حال خود را تغییر داده و دستاوردهای بیشتری را نصیب خود کند، بنابراین شخصیتها در این اثر میتوانند بعنوان یک خانواده و موقعیت مکانی نمایش خانه آنها بهشمار آید.
حال این طراحی در دوره زمان معاصر سپری میشود که در آن انسانها دچار طمع و خودبینی هستند و سایرین برایشان اهمیت چندانی ندارند، زیرا اگر در این روایت که به چنین موضوعی تاکید دارد نکاتی قابل توجهای احساس نشود گویای آن خواهد بود که عملا موقعیت زمانی اثر به خوبی انتخاب نشده است؛ لذا جهان متن باتوجه به دادههای محتوا و تاثیرات آن بر روند شکلگیری رفتار شخصیتها و البته به وجود آمدن دلیل ارتباط بین آنها طراحی شده است.
برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.
نقش مردی ۶۰ ساله را در سریال «ایل دا» بازی میکنم/برای بازیگری نقش را متر نمیکنم
مهدی صبایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون فعالیتهای اخیرش در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه کنندگی علی اکبر تحویلیان هستم، این سریال به زودی از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت.
وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر سریال «از سرنوشت» برای بازی در سریال «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیهکنندگی سید علیرضا سبط احمدی نیز قرار داد بسته ام که به زودی تصویر برداری سکانسهای بنده آغاز خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
آخرین گفتوگو امیرمحمد زند پیرامون سریال ایل دا را اینجا بخوانید.
بازیگر سریال «از سرنوشت» در خصوص نقش خود در این سریال اظهار کرد: من در این سریال نقش بابک را ایفا میکنم که در هر سه فصل این سریال به صورت پراکنده حضور دارد، این کاراکتر در طول سریال میخواهد پدرخواندگی شخصیت اصلی داستان را به عهده بگیرد.
وی در همین راستا افزود: این نقش دارای ریزه کاریهایی بود، زیرا بابک علی رغم شوخ طبعی خود دارای شخصیت عمیقی است و تأمل زیادی در خصوص مشکلات زندگی دارد. البته حضورم در فصل اول نسبت به دو فصل بعدی پررنگ تر است.
مهدی صبایی در ادامه پیرامون سریال «از سرنوشت» اظهار کرد: سریال «از سرنوشت» با محوریت داستان زندگی دو کودک پرورشگاهی از دوران کودکی تا نوجوانی و فراز و نشیبهای زندگی آنها در ۵۰ قسمت و سه فصل برای پخش از شبکه دو سیما تولید شده است، من در این سریال در کنار عزیزانی همچون مجید واشقانی، لیلا بلوکات، حسین پاکدل، حبیب دهقان نسب، مائده طهماسبی، کامران تفتی، علیرضا استادی، مریم کاظمی و ... به ایفای نقش پرداخته ام.
وی در خصوص تجربه همکاری خود با «محمدرضا خردمندان» و «علیرضا بذرافشان» اذعان کرد: سریال «از سرنوشت» اولین تجربه همکاری من با هر دو عزیز بود، هر دوی آنها بسیار خوب و کاربلد هستند و از همکاری با آنها لذت بردم، اما پیش از این با «علی اکبر تحویلیان» در چند پروژه همکاری داشته ام.
برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.
فعلا تصمیم قطعی برای ساخت «ستایش ۴» نداریم/سختترین سکانسهای «ستایش ۳» را در بندرعباس ضبط کردیم
ادبیات پایداری جذابیت زیادی برایم دارد/«روزهای بی آینه» بازگو کننده دوران اسارت در زندانهای رژیم بعثی است
وی مشخص بودن ایده و خط مشی روایان هشت سال دفاع مقدس را یکی از مهمترین عوامل انتخاب حوزه ادبیات پایداری دانست و ابراز کرد: خط مشی برای راویان جنگ تحمیلی مشخص و معین است، آنان ایده مشخصی را مد نظر و دنبال میکنند، همین موضوع خط فکری مشخصی را برای من نویسنده ایجاد میکند، اگر تاکنون به نگارش در حوزه ادبیات پایداری یا دفاع مقدس پرداخته ام دلیلش همین جذابیتها است.
بیشتر بخوانید:
برای مطالعه معرفی کتاب «یک محسن عزیز» اینجا کلیک کنید.
این نویسنده در همین راستا ادامه داد: برخی میگویند با این کار به تکرار میرسی، اما من همچنان معتقدم چون آدمها در این بخش هدفمند هستند لذا هدایت داستان و روایت در یک مسیر مشخص و معین به راحتی انجام میشود و از آنجا که هر بار با یک فرد و داستانی جدید برخورد میکنم تکرار ایجاد نمیشود.
جعفریان جذابترین کتاب خود را «روزهای بی آینه» دانست و ابراز کرد: حدود دو سال به صورت متمرکز برای تولید کتاب «روزهای بی آینه» تحقیق کردم، این کتاب در حوزه ادبیات پایداری، بازداشتگاهی، اسارت و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس بود.