صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گلایه بازیگر فیلم «به رنگ ارغوان» از وضعیت انتخاب بازیگر در سینما/استقبال مردمی از فیلم ماجرای نیمروز

۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۶۴۰۵۸
یازدهمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات رضا بابک بازیگر با سابقه کشور پیرامون نحوه انتخاب نقش در سینما اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، یازدهمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات رضا بابک بازیگر با سابقه کشور پیرامون نحوه انتخاب نقش در سینما اشاره کرد.


«ماجرای نیمروز-رد خون» در آستانه پنج میلیارد تومان فروش/روایتی ملتهب از دوران معاصر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز-رد خون» توانست در کمتر از دو ماه اکران به فروشی معادل ۴,۷۷۷,۳۷۵,۰۰۰ تومان دست پیدا کرده و در میان ۱۰ فیلم پرفروش سینما در سال ۱۳۹۸ قرار گیرد.

رد خون به نوعی بازگشت محمدحسین مهدویان به سینمای مورد علاقه خود است، اثری که در ادامه نسخه اول ساخته شده و همان فرم مستندگونه خود را حفظ کرده است، موفقیت های پیاپی ماجرای نیمروز یک باعث شده تا امروز مخاطب استقبال قابل قبولی از رد خون داشته باشند. 

مهدویان که از جمله کارگردان تازه وارد سینماست، در همین مدت محدود توانایی های فراوانی از خود نشان داده و از میان چهار فیلم اکران شده، سه فیلمش با نقد و استقبال خوبی روبرو شده است، وی پس از تجربه ناموفق لاتاری بار دیگر به سراغ تاریخ معاصر رفته و التهابات دوران پس از انقلاب اسلامی ایران را روایت می کند. 

ماجرای نیمروز دو از لحاظ ساختار فیلمنامه نسبت به نسخه اول با هدایت برون مرزی روبرو بوده و به مسائلی می پردازد که بیشتر به اتفاقاتی ختم می شود که گروهک های تروریستی در اوایل انقلاب رقم می زدند.

فیلم نسبت به نسخه اول ساخت سخت تری داشته و لوکشین های خارچی و جنگی بیشتری را شامل می شود، اما در این میان بار دیگر برایمان یادآور می شود که مهدویان در نمایش درگیری های شهری به شدت موفق تر از به نمایش گذاشتن جنگ های میدانی است. 

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

برملا شدن اسرار خانوادگی در سفر به روستای پدری/روایتی اپیزودیک در نمایش «زیبا»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نمایش «زیبا» به نویسندگی یون فوسه و ترجمه «محمد حامد» به کارگردانی خشایار خلیل خانی طی شب‌های گذشته در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه رفته و نقد و نظرات متنوعی را از آن خود کرده است. 

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده نقد نمایش «فرونشست» به کارگردانی سعید زارعی اینجا کلیک کنید. 

نمایشنامه «زیبا» با دیدگاه و نگرش «یون فوسه» نسبت به جهان انسان‌ها و تاثیرات حاصل از آن نگارش شده است. نمایشنامه‌ای که در آن انسان بعنوان ملاک تشخیص انتخاب شده تا بر اساس رفتار و عملکرد‌های بیرونی بتواند در روندی دراماتیک که حاصل باور‌های او است جهانی را خلق نماید. جهانی که جزئیات به کار گرفته شده آن در طراحی شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی که وجود دارند بیشتر به سمت و سوی واقع‌گرایی هدایت شده‌اند تا از این طریق مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند.

نمایش «زیبا» در روند شکل‌گیری شرایط و فضای مورد نیازش تلاش دارد تا انگیزه به وجود آمدن روابط بین شخصیت‌ها را بنابر دوران معاصر در نظر بگیرد تا از این روش بتواند خط ارتباطی هر شخصیت را با جهان اثر و سایر شخصیت‌ها مهیا کند. موقعیت مکانی یکی از مواردی است که این نیاز را تا اندازه‌ای تامین می‌کند که از نگاهی می‌توان آن را یک ضرورت نامید و از سوی دیگر نقطه تلاقی شکل گرفتن اتفاق‌ها و ارتباط به شمار آورد؛ لذا باید اشاره داشت که موقعیت مکانی، جایگاه و موقعیت جغرافیایی است که جهان متن و داشته‌هایش تمرکز خود را بر آن پایه‌گذاری کرده‌اند تا شخصیت‌ها بتوانند در ازای قرار گرفتن در موقعیت با یکدیگر جهان اثر را هدایت کنند؛ لذا در این راستا مولفه روایت بهترین گزینه برای این هدایت قلمداد می‌شود، زیرا جهان اثر بنابر ارتباط‌های هر شخصیت که باور‌های درونی و بیرونی در آن لحاظ شده یکدیگر را مورد واکاوی قرار می‌دهند.

البته این واکاوی در اثر تنها منوط به خواستگاه درونی انسان‌ها نیست، بلکه نیمی از تمرکز جهان متن و حتی بیشتر بر تاثیرات روابط بین آن‌ها اشاره دارد که در آن عدم علاقه، از هم گسیختگی و فروپاشی زندگی زناشویی مورد توجه قرار گرفته است.

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

نسخه دوم انیمیشن جذاب «پیتر خرگوشه» راهی سینما‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نسخه دوم از انیمیشن محبوب پیتر خرگوشه براساس نوشته «پارتیک بولریگ» و به کارگردانی «ویل گولاک» اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از سوم ماه آوریل سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد. 

نخستین نسخه از انیمیشن سینمایی "پیتر خرگوش" به کارگردانی "ویل گولاک" اکران بین‌المللی خود را از ۹ فوریه ۲۰۱۸ در سینما‌های امریکای شمالی آغاز کرد و نزدیک به چهارصد میلیون دلار فروش جهانی داشت. 

این فیلم ترکیبی از بازیگران واقعی در کنار موجودات انیمیشنی است که تاکنون بار‌ها امتحان شده و در اکثر مواقع با استقبال تماشاچیان روبرو شده است.

ویل گلوک علاوه بر کارگردانی این اثر نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشته و کمپانی فاکس ساخت پروژه را انجام داده است.

مارگارت رابی، الیزابت دبیکی و دیسی ریدلی صداپیشه خرگوش‌ها را بر عهده داشته و بازیگرانی همچون دامنال گلسون، رز بایرن، جیمز کوردون و تام گراویس در "پیتر خرگوش" به ایفای نقش پرداخته اند.

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

مسئولان انتخاب بازیگر، ما را کنار گذاشته‌اند/اکثر بازیگران سینما تکراری شده‌اند

رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر مشغول به پروژه خاصی نیستم، البته پیشنهاداتی وجود دارد اما فعلاً بازی ذر کار خاصی را قبول نکرده ام.

وی در همین راستا ادامه داد: البته فیلم سینمایی «بنفشه افریقایی» را آماده اکران دارم، این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور یافت و خوشبختانه بازخوردهای خوبی را به همراه داشت، خود من فیلم را دوست داشتم و احساس می کنم مردم هم فضای فیلم را دوست داشته باشند. 

بیشتر بخوانید:

آخرین گفت‌وگوی انتقادی بازیگر سینما و تلویزیون را اینجا بخوانید.

بازیگر فیلم «بنفشه افریقایی» درباره کم کار بودن خود در عرصه بازیگری تاکید کرد: در شرایط فعلی دوست ندارم در مورد سینما حرفی بزنم. واقعیت امر یا پیشنهاد خوب نبود و یا اگر پیشنهادی بود دوست نداشتم در آن بازی کنم. شما یک آمار بگیرید می بینید که طی بیست سال اخیر تعداد بسیار محدودی در سینما بازی داشته‌اند. بازیگران این سالها خیلی تکراری شده‌اند.

وی درباره حضور برخی عوامل برای انتخاب نقش‌ها در سینما افزود: طی سالهای اخیر مسئولین انتخاب بازیگر وارد سینما شده اند که خواسته و ناخواسته ما را کنار می گذاشتند. حتی من شاهد این بودم که کارگردان من را برای بازی می خواست اما به او می گفتند که یا مریضم و یا اصلاً در ایران نیستم در صورتی که اصلاً این طور نبود.

وی در همین راستا ادامه داد: در گذشته سه یا چهار نفر مسئول انتخاب بازیگر بودند اما الان این تعداد از صدها نفر هم گذشته است. اکثر این افراد گروه های خودشان را دارند و به همین دلیل به ما بازی نمی رسد.

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

ستایش بیننده ۸۰ درصدی داشت/خوشحالم که «پری سیما» برای مخاطب باور پذیر بود

فریبا نادری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر در سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان به ایفای نقش پرداخته‌ام که به‌زودی روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

وی پیرامون سریال «از سرنوشت» و مدت زمان ساخت این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: در فاز یک این سریال نزدیک به دو ماه در خدمت پروژه بودم و در فاز دو نیز نقشم خیلی کمتر بود و چیزی نزدیک به ۸ جلسه در پروژه بیشتر حضور نداشتم، تصویربرداری فصل سوم این سریال نیز چند وقتی است که آغاز شده، اما من هنوز مقابل دوربین این مجموعه نرفته‌ام.

نادری در خصوص سریال «از سرنوشت» و نقش خود در این سریال اظهار کرد: سریال «از سرنوشت» اولین همکاری بنده با آقای خردمندان و هم آقای بذرافشان بود و این مجموعه تلویزیونی با محوریت داستان زندگی دو کودک پرورشگاهی از دوران کودکی تا نوجوانی و فراز و نشیب‌های زندگی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار صدا و سیما از پربیننده ترین سریال تلویزیون را اینجا بخوانید.

وی در همین راستا افزود: بازی من در سریال «از سرنوشت» نقطه مقابل شخصیت پری‌سیما در سریال «ستایش۳» است و هر آنچه در پری‌سیما بدی می‌بینیم در این سریال خوبی و مهربانی از نقشم دیده می‌شود و بسیار خوشحالم از اینکه دو کاراکتر مختلف با گریم‌های متفاوت را در فاصله زمانی کم برای پخش از تلویزیون دارم.

وی درباره دیگر بازیگران حاضر در سریال «از سرنوشت» بیان کرد: در سریال «از سرنوشت» در کنار عزیزانی همچون مجید واشقانی، لیلا بلوکات، حسین پاکدل، حبیب دهقان نسب، مائده طهماسبی، کامران تفتی، مهدی صبایی، علیرضا استادی، مریم کاظمی، علیرضا آرا، بهزاد داوری، سارا والیانی، دارا حیایی، فاطیما بهارمست، کیسان دیباج، مرضیه موسوی، امیررضا فرامرزی، راستین عزیزپور و … به ایفای نقش پرداخته‌ام.

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازیگری در تئاتر باعث حضورم در سینما شد/«جان دار» انتخابی میان زندگی با ذلت و یا مرگ با عزت است

امیراحمد قزوینی بازیگر سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در نمایش «بداهه» به کارگردانی «آروند دشت آرای» هستم که هر شب در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

وی در همین راستا ادامه داد: امسال علاوه بر بداهه در نمایش پروانه الجزایری نیز به ایفای نقش پرداختم، البته هم اکنون فیلم سینمایی ماجرای نیمروز-رد خون را نیز در چرخه اکران داشته و منتظر اکران فیلم سینمایی جان‌دار هستم که به احتمال فراوان اواخر پاییز اکران می شود. 

بازیگر فیلم ماجرای نیمروز درخصوص نقش خود در فیلم سینمایی جان‌دار گفت: نقش من در فیلم جان دار نقشی کوتاه است اما یکی از نقش‌های اصلی و مهم محسوب می‌شود زیرا من در این فیلم نقش شوهر زنی را دارم که تمامی روایت اصلی فیلم روی آن و زندگی‌اش می چرخد.

وی در مورد مضمون فیلم سینمایی "جان دار" اضافه کرد: فیلم سینمایی جان دار کاملاً مبنی بر قصه و ریزه کاری‌های دراماتیک بود. این فیلم به نظر من در عنصر انتخاب بین مرگ و زندگی است. حال شخصیت‌ها باید بین زندگی با ذلت و یا مرگ با عزت یکی را انتخاب کنند.

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *