اعلام تغییرات و امکانات جدید سامانه خدمات الکترونیک ایثار
به گزارش گروه جامعه ، علیرضا امینی با اشاره به تغییرات ظاهری در رابط کاربری سامانه خدمات الکترونیک ایثارگر گفت: سامانههای نرمافزاری برای حفظ جذابیتهای بصری ناگزیر به ایجاد تغییرات و به روز کردن سامانه بر اساس استانداردهای جدید هستند و سامانه خدمات الکترونیک ایثار نیز پس از گذشت ۴ سال نیاز به تغییراتی داشت تا برای مخاطبین از دیدگاه بصری جامعتر باشد.
وی افزود: یکی از مسائل مهم در دستور کار برای این سامانه، ایجاد تغییراتی به منظور تسهیل در استفاده از خدمات توسط تلفن همراه برای مخاطبین است که در این راستا قابلیت افزودن تصویر و کم حجم شدن اطلاعات در نظر گرفته شده است، همچنین در نسخه وب نیز به برخی بخشها توضیحاتی اضافه شده است.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ خدمت شناسنامه دار و ۵ خدمت بدون شناسنامه در سامانه خدمات الکترونیکی ایثارگر ارائه میشود تصریح کرد: طبق هماهنگیهای صورت گرفته با سازمانهای مربوطه، بنیاد باید ۳۰ خدمت خود را الکترونیکی کند که در این راستا تا پایان سال دو خدمت دیگر شامل کمک هزینه ازدواج و درخواست اردو الکترونیکی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در سامانه جدید خدمات الکترونیک ایثار، بهبودهایی در بخش ارائه شکایات سامانه در دست اقدام است، زیرا در گذشته شکایات قابل پیگیری نبود، ولی با تغییرات به وجود آمده ایثارگران میتوانند تمامی مراحل شکایات خود را پیگیری کنند، از سوی دیگر شکایات به سامانه سجایا نیز متصل شده است.
امینی همچنین به افزودن خدمات جدید به نرم افزار موبایل همراه ایثار تا پایان سال اشاره کرد و گفت: این نرم افزار تاکنون خدماتی نظیر فهرست مراکز مشاوره و دفاتر بنیاد، فیش حقوقی و ... ارائه میداد که مقرر شده ارزیابی عملکرد کارکنان توسط ارباب رجوع و اعلام مانده وام صندوق قرضالحسنه شاهد و مبلغ پسانداز نیز به این نرمافزار افزوده شود.