تسریع در تعیین تکلیف پرونده های مسن در دادسرای تهران / بازدید سر زده از شعب کیشیک دادسراها / تأکید بر ارائه آمار عملکردی دقیق شعب و نقش سازنده آن در توزیع عادلانه نیروی قضایی و اداری
به گزارش گروه حقوقیوقضایی به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران؛ جلسه شورای معاونین دادستان تهران، با حضور دادستان عمومی و انقلاب، معاونین و سرپرستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ در محل سالن جلسات دادسرای مرکز برگزار شد.
در ابتدا، برزوئی معاون اجرایی دادستان تهران به تشریح عملکرد کلیه نواحی دادسراهای عمومی و انقلاب تهران پرداخت و گزارش مبسوطی از آمار عملکردی دادسرای تهران طی شش ماه اول سال ۹۸ ارائه و آمار این دوره را با آمار دوره مشابه در سال ۱۳۹۷ مورد مقایسه و تحلیل قرار داد.
معاون اجرایی دادستان عمومی و انقلاب تهران عملکرد دادسرای تهران در سه ماهه دوم سال ۹۸ را با سه ماهه اول سال ۹۸ از ابعاد مختلف از جمله کاهش موجودی، امتیازات عملکردی، درصد ابلاغ الکترونیک و وضعیت پروندههای مسن مورد مقایسه و تحلیل قرار داد و افزود: بررسی و تحلیل صحیح و دقیق آمار عملکردی هریک از دادسراها و هریک از شعب، ما را در توزیع مناسب و عادلانه نیروی قضایی و اداری یاری میدهد و انتظار میرود با نظارت دقیق سرپرستان محترم دادسراها شاهد وضعیت مطلوبتر آمار و امتیازات عملکردی دادسرای عمومی و انقلاب تهران باشیم.
در ادامه نجفی معاون اول دادستان تهران طی سخنانی به تشریح وضعیت کشیک دادسرای تهران پرداخت و بر حضور مستمر همکاران قضائی و اداری در اوقات کشیک تأکید نمود و اعلام داشت: از کشیک دادسراها بصورت سرزده بازدید به عمل میآید که تاکنون به تعدادی از دادسراها مراجعه شده و توصیههای لازم گوشزد گردیده است.
وی افزود: دستورالعمل کشیک تهیه و جهت اعلام نظر به معاونین منعکس شده تا نقطه نظرات خود را در این خصوص اعلام نمایند.
نجفی در ادامه به وضعیت پاسخ استعلامهایی که از دادسراها صورت میپذیرد پرداخت و بر ارسال پاسخ در مهلت زمان مناسب و خودداری از تأخیر در ارسال پاسخ استعلامها تأکید نمود.
معاون اول دادستان تهران به اختلاف نواحی از حیث صلاحیت نسبت به برخی پروندهها پرداخت و به منظور تسریع در تعیین تکلیف پروندهها از سرپرستان نواحی خواستند که این اختلافات را به حداقل برسانند.
وی خاطر نشان ساخت: نگهبانان و سربازان در ورودی دادسراها توجیه شوند تا در ایام کشیک مراجعین را راهنمائی نمایند.
در پایان القاصی با اشاره به آمار عملکردی دادسرا در شش ماه نخست سال جاری تصریح کرد: هرچند آمار ارائه شده بیانگر بهبود وضعیت دادسرا و تلاش دادسرای عمومی و انقلاب تهران در همه زمینهها میباشد، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب میبایست این تلاش را مضاعف نمود و با بهره گیری از توان مجموعه و اعمال نظارت دقیق و صحیح و استفاده از برنامه ریزی مناسب به ارائه خدمت پرداخت.
دادستان تهران در ادامه افزود: در این راستا لازم است تا آمار پروندههای مسن که از سنوات گذشته در دادسرای تهران باقی مانده است تعیین تکلیف و کاهش یابد و انتظار میرود سرپرستان نواحی در این زمینه اهتمام لازم را به کار برند.
وی همچنین بر ضرورت و اهمیت امتیازات عملکردی اداری و قضائی و کسب نتیجه مطلوب در ابلاغیههای الکترونیک تأکید کرد.
دادستان پایتخت اذعان نمود که رسیدگی به امور مردم تعطیل بردار نیست و مدیران و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب تهران میبایست تلاش نمایند تا کار به روز شود و همکارانی که در این زمینه تلاش مینمایند و خالصانه خدمت میکنند، باید مورد تشویق قرار گیرند.
وی گفت: انتظار میرود تا سرپرستان دادسرا با همکاران قضایی و اداری تشکیل جلسه داده و نقطه نظرات و برنامهها را به آنان منتقل نمایند و دائما در جریان امور دادسرای تحت تصدی خود باشند.