خلاء آموزش در استفاده از تکنولوژیهای جدید/ بسترسازی لازمه استفاده از فضای مجازی است
وی با بیان اینکه نقد کردن اصل موضوع از زاویه آسیبها یکی از اقداماتی است که در نتیجه تاخر فرهنگی رخ میدهد، تصریح کرد: ما در حوزه آموزش بهره گیری از فرصتهایی که این فضا در اختیار کشور به ویژه نسل جوان آماده به کار قرار میدهد غفلت داشته ایم.
ضرورت گنجاندن دروسی برای آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی در نظام آموزشی
نعمتی با تاکید بر اینکه ما چگونگی استفاده از فضای مجازی را در نظام آموزشی خود نگنجانده و تنها به نقد موضوع پرداخته ایم، افزود: ما میتوانیم از این فضا با بستر سازی و آموزشهای لازم استفادههای بسیاری داشته باشیم به گونهای که بتوان از آن به عنوان یک زیست بوم مناسب استفاده کرد.
وی با بیان اینکه امروز دنیا از بستر فضای مجازی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال بیشتر نسل آماده به کار بهره میگیرند، گفت: متاسفانه در کشور ما فضای مجازی تنها به عنوان بستر انحراف و از بین برنده باورهای نسل جوان است در حالی که این تفکر به دلیل بسترسازی نامناسب در این حوزه است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در ابتدا باید ساختارهای لازم را در آموزش و چگونگی استفاده از این فضا در اختیار نسل نوجوان و جوان جامعه قرار بدهیم، افزود: باید فرصتها و تهدیدهای این فضا گوشزد شود تا با علم به این محدودیت و مزایا ورود به عرصه صورت بگیرد.
نعمتی با بیان اینکه اگر بتوانیم ساختاری را ایجاد کنیم که به صورت نظاممند فرصتها و تهدیدهای این فضا در اختیار کارآفرینان قرار دهد به طور حتم خلاقیتهای بسیاری ظهور خواهد کرد، گفت: جوانان و نوجوانان میتوانند با بسترسازیهای ایجاد شده در مسیر زیست بومهای جدید شغلی حرکت کنند.
عصر خلاقیت آغاز شده است
وی با تاکید بر اینکه از عصر اطلاعات عبور کرده و به عصر خلاقیت رسیده ایم، افزود: در حال حاضر باید بدانیم که صنایع خلاق میتوانند به عنوان پیشران اقتصادی در کشورها قلمداد شوند به گونهای که در بسیاری از کشورها تجارت الکترونیک با نیاز حداقلی به سرمایه توانسته اند رشد بسیاری ایجاد کنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید مراکز رسمی شناسایی مشاغل اینترنتی ایجاد شود، تصریح کرد: ماهیت شغلی این نوع فعالیتها باید شناخته شده و در جامعه ارتقا یابد تا فعالیتهای هدفمند در این حوزه صورت بگیرد.
نعمتی با تاکید بر اینکه هر تکنولوژی یک سری نقاط ضعف و تهدیدها دارد، گفت: باید نسل جوان را به سمت فعالیتهای کارآفرینی هدایت کنیم تا فضای مجازی از تهدیدهای صرف دور شود.
این استاد دانشگاه این آموزشها برای کارآمد سازی هر چه بیشتر فضای مجازی باید در سنین دوران متوسطه و راهنمایی در منابع درسی دروس دانش آموزان قرار بگیرد، افزود: در این دروس باید زیست بوم جدید اشتغال معرفی شود تا تهدیدها به فرصت بدل شود.