صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اظهارات جنجالی تهیه کننده سریال «موسی (ع)» پیرامون دستمزد بازیگران/نگاهی به اکران فیلم «چاقی»

۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۲۴۹
چهارمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات تهیه کننده سریال «احمد میرعلایی» تهیه کننده سینما و تلویزیون در قبال دستمزد نجومی بازیگران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، چهارمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات تهیه کننده سریال «احمد میرعلایی» تهیه کننده سینما و تلویزیون در قبال دستمزد نجومی بازیگران اشاره کرد.

دستمزد نجومی بازیگران میان آشفته بازار سینما گم است/بازیگرانی را دیده ام که دستمزد خود را به دلار می‌خواهند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سینما طی سالهای گذشته فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده و به طور نسبی گاهاً به موفقیت‌هایی هم رسیده است، در این میان رشد تساعدی آثار کمدی و گیشه به یکی از مشکلات بزرگ سینما مبدل شده است. 

از سویی هزینه بالای تولید فیلم یکی از گلایه های اصلی تهیه کننده و فیلمسازان امروز است، آنها عدم حمایت فرهنگی و همچنین دستمزد بالا و نجومی بازیگران از جمله عوامل گران تمام شدن تولید یک اثر سینمایی می دانند، اثری که پس از تولید امید چندانی در اکران عادلانه آن نمی بینند. 

بیشتر بخوانید:

برای مطالعه نظرات پوران درخشنده درباره دستمزدهای نجومی بازیگران اینجا کلیک کنید.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی به سراغ احمد میرعلایی تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون رفته و علاوه بر مسئله دستمزدهای نجومی بازیگران پیرامون مشکلات دیگر سینما نظر وی را جویا شده است. 

میزان: به گفته بسیاری از کارگردانان دستمزد نجومی بازیگران یکی از مشکلات عمده سینمای امروز است، نظر شما چیست؟

میرعلایی: من فکر می کنم دستمزد نجومی بازیگران بخشی از مشکلات فیلمسازی است، از نظر من مشکلات سینما تنها به دستمزد بازیگران ختم نمی شود، البته این مورد به شدت در بستن یک پروژه سینمایی تاثیرگذار و حیاتی است، اما نباید یادمان برود که حل این مشکل تنها با تمرکز روی دستمزد بازیگران حل نمی شود و ما باید کلیت سینما را مورد بررسی قرار دهیم.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

«ستایش ۳» قصه پر پیچ و خم و جذابی دارد/سینما کلاً توسط بیست بازیگر اداره می‌شود

امیرمحمد زند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در سریال تلویزیونی «ایل دا» را پشت سر گذاشته ام، این اثر سریال بیست و شش قسمتی با محوریت دفاع مقدس است، هنوز درباره زمان پخش این سریال اطلاع چندانی ندارم. 

وی درباره حضورش در عرصه سینما اضافه کرد: علاوه بر این سریال در فیلم سینمایی «لواسان» به کارگردانی سمیرا رجبی به ایفای نقش پرداختم، در این فیلم در کنار عباس غزالی یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می کنم.

بیشتر بخوانید:

آخرین گفت‌وگو فریبا نادری پیرامون سریال ستایش ۳ اینجا بخوانید.

بازیگر سریال «ایل دا» در مورد مضمون فیلم سینمایی «لواسان» تاکید کرد: جوانی در مخمصه روحی روانی قرار گرفته است. وی در این شرایط و در ضمیر ناخوداگاه خود قصد خروج از کشور را دارد اما در این میان اتفاقاتی رخ می دهد که وی را متوجه اشتباهش می کند. 

بازیگر فیلم «اتویوس شب» درباره کیفیت سومین فصل از ستایش ۳ اضافه کرد: فصل دوم چندان از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار نگرفت، اما فصل سه کیفیتی بالاتر از فصل اول ودوم را دارا است، زیرا همانطور که تا اینجای اثر دیده ایم، ستایش ۳ قصه پر پیچ و خم و جذابتری دارد. البته از همان روزهای اول براساس طرح و فیلمنامه و کارگردانی می دانستیم اثری قابل دفاع خواهد بود. 

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

شروع ناامید کننده فیلم جدید «حمید فرخ‌نژاد»/«علی مصفا» و تکرار داستان نفروختن در سینما

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی «راما قویدل» اکران سراسری خود در سینما‌های تهران و شهرستان‌ها را از نزدیک به ۱۰ روز پیش آغاز کرده و طی این مدت تنها به فروشی معادل ۲۹۵،۰۲۸،۰۰۰ تومان دست یافته است.

حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی، علی مصفا، مهسا کرامتی، کریم قربانی، امید روحانی، حسین ملکی، نوید خداشناس بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده آخرین گزارش هفتگی جدول فروش سینمای ایران اینجا کلیک کنید. 

فروش کم این فیلم با وجود حضور حمید فرخ نژاد به عنوان یکی از بازیگران پرفروش سینمای این سال‌های ایران باعث تعجب است، بازیگری که هر ساله به عنوان یکی از پرفروش‌های سینما معرفی می‌شود در چند تجربه اخیر خود در سینمای غیرکمدی موفق چندانی به دست نیاورده است.

از سویی علی مصفا نیز همچون اکثریت آثار سال‌های گذشته خود نتوانست مخاطب را به سینما‌ها بکشاند، وی که این روز‌ها بیشتر تمرکز خود را بر تهیه کنندگی سینما گذاشته در بخش بازیگری فروغ سابق را از دست داده است، این اتفاق در حالی است که مسخره باز به تهیه کنندگی وی پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته سینما شد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «چاقی» آمده است: صدابردار حرفه‌ای سینما با بازی علی مصفا ناگهان خود را گرفتار عشقی میابد که او را مجبور به انتخاب میکند، انتخاب عشق یا وجدان.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

سیاست تحسین برانگیز «امام رضا (ع)» در قبال ولایت عهدی اجباری مامون/«امام هشتم (ع)» ناخواسته به طوس سفر کردند

محسن قنبریان کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگاران گروه فرهنگی پیرامون ولایت عهدی اجباری «امام رضا (ع)» گفت: «امام هشتم(ع)» ۲۰ سال امامت کردند اما با اهمیت ترین بخش امامت ایشان در عصر حکومت مامون و طرح ولایت عهدی اجباری ایشان محسوب می‌شود، چراکه ولایت عهدی «امام هشتم(ع)» یکی از نیرنگ‌های مامون بود به این خاطر که وی «امام رضا(ع)» را مجبور به پذیرش ولایت عهدی کرد.
 
قنبریان تدبیر «امام رضا (ع)» در پذیرش و تعهد ولایت عهدی را حرکتی هوشمندانه خواند و تاکید کرد: «امام رضا (ع)» در پذیرش ولایت عهدی از سوی مامون شروطی را مطرح کردند، این امر سبب شد تا نیرنگ بر خدعه مامون نقشه بر آب شود، «امام رضا (ع)» برای مامون شرایطی را متذکر شدند که حاکی از عدم رضایت در پذیرش ولایت عهدی بود، در این شرایط «امام رضا (ع)» نشان دادند که هیچ دخالتی در عزل و نصب عمرا و حاکمین ندارند، همچنین هیچ رسمی را نقض نخواهند کرد، در امور دولتی مشاوره‌ای از دور خواهند داشت و احدی را به عنوان والی در کار دولتی منصوب نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید
:

برای مشاهده راز ماندگاری عزاداری‌های دیرینه صحن و سرای حضرت «امام رضا(ع)»  اینجا کلیک کنید.

وی به لایه‌های پنهان و دلایل پیشنهاد ولایت به «امام رضا (ع)» از سوی مامون اشاره و تصریح کرد: مامون قصد داشت تا با پیشنهاد ولایت عهدی به «امام هشتم(ع)»، قیام علویان را سرکوب کند و حکومت عباسیان را قانونی جلوه دهد از سوی دیگر شرایط را مهیا کند تا «امام رضا (ع)» را شیفته حکومت جلوه دهد تا بدین ترتیب محبت و ستایش و احترام روزافزون مردم را نسبت به خاندان «اهل بیت(ع)» کاهش دهد و با این کار به راحتی در بین علویان به طریقی شبهه و شک برانگیزد و امام و شیعیان را در نزد مردم بی‌ارج گرداند، همچنین قصد داشت تا نشان دهد که «امام رضا (ع)» اهل سازش هستند، بنا بر این عدم تعهد در قبال تصمیمات حکومتی مامون از سوی «امام رضا (ع)» سبب می‌شد تا مشخص شود که هیچ یک از کار‌های مامون مورد تایید «امام رضا (ع)» نیست.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

افزایش قیمت کتاب اولین ضربه را به پژوهشگران زده است/زمانی می‌توانستیم با ۵۰۰ هزار تومان ۲۵ کتاب بخریم

سید قاسم یاحسینی نویسنده کتاب «پای پیاده روی آب» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون توسعه سرانه مطالعه در کشور گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ریشه در عوامل فرهنگی و اقتصادی دارد که اصلاح آن در گام اول با کمک بررسی میدانی و اجرای برنامه‌های مناسب امکان پذیر است. 

بیشر بخوانید: 

برای مطالعه آخرین مشکلات حوزه چاپ و نشر اینجا کلیک کنید.

یاحسینی افزایش قیمت کتاب را دلیلی بر عدم مطالعه کتاب دانست و ابراز کرد: افزایش قیمت کاغذ و به دنبال آن بالا رفتن قیمت کتاب یک استدلال نامناسب است که در خصوص عدم استقبال مردم از کتاب و کتابخوانی مطرح می‌شود، البته گران شدن و تاثیر آن بر خواندن کتاب را نمی‌توان انکار کرد، ولی این گرانی تنها باید بر تعداد کتاب‌های که از سوی افراد خوانده می‌شود تاثیر بگذارد نه اینکه سبد خانواده را از کتاب خالی کند. بهانه برای نخواندن کتاب بسیار است.

یا حسینی آخرین ضربه مهلک بر بدنه کتاب و کتابخوانی را از سوی نوسانات نرخ ارز دانست و ابراز کرد: نوسانات نرخ ارز تاثیر چشم گیری را بر قیمت کتاب و در نهایت فرهنگ کتاب و کتابخوانی گذاشته است در حال حاضر اگر فردی قصد خرید کتاب را داشته باشد برای دریافت یک کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای باید حدود ۱۰۰ هزار تومان بپردازد.

وی به تاثیر قیمت کتاب بر روند فعالیت نویسندگان اشاره و خاطرشان کرد: کسانی که مطالعه روزانه یکی از فعالیت‌های روزمره آنان بود اینک با دشواری روبرو شده‌اند و تعداد کتاب‌هایی را که می‌خوانند کاهش داده‌اند. من زمانی با حدود ۵۰۰ هزار تومان ۲۵ جلد کتاب خریداری می‌کردم، اما اکنون با همین میزان هزینه تنها ۵ کتاب می‌توانم بخرم.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

تجلی نور در نمایش «بی‌چیز»/روایتی بین المللی از دغدغه‌ای انسانی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نمایش «بی چیز» به نویسندگی و کارگردانی و بازیگری مهدی فرشیدی سپهر این شب‌ها در سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان مخاطب خود است. 

نمایش «بی‌چیز» تلاش دارد تا با طرح قصه‌ای موضوع و مسئله خود را با پیش آوردن جزئیات گوناگون شرح داده و در راستای آن هدف و پیام نمایش را بازگو نماید. جهان متن بیشتر از آنکه بخواهد سمت و سوی مخاطب خود را با خط کشی‌های مرسوم مشخص نماید تا او آگاه باشد که جزو رده سنی مدنظر است یا خیر، سعی دارد با دخالت جزئیات تاثیرگذار که تمام گروه‌های سنی را در بر می‎گیرد و نگاهی عمده و تحلیلی نسبت به رفتار‌ها و اخلاق انسان‌ها دارد روایتی را تعریف کند که در آن عنصر تغییر یکی از مهمترین داده‌های آن به شمار می‌آید؛ بنابراین در جهان متن این نمایش تلفیقی از تخیل و واقعیت در راستای عنصر تغییر شکل گرفته‌اند تا شخصیت این اثر بتواند در ازای قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف با در اختیار داشتن راهکاری خود را به سمت و سوی کمال نیز سوق بدهد.

بیشتر بخوانید:

برای مطالعه نقدی بر نمایش «ایستگاه متروک» اینجا کلیک کنید. 

البته از آن جهت که بحث تغییر و روش زندگی در این نمایش بعنوان یکی کنش‌های مهم به شمار می‌آیند می‌توان رده سنی این نمایش را بیشتر متوجه گروه سنی کودک و نوجوان دانست که ذهنی پویا، پرسشگر و ذاتی متغیر دارند که در ازای قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف کارکردی نو از خود بروز خواهند داد؛ بنابراین رویکرد نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش را این گونه می‌توان ارزیابی کرد که او با نگارش نمایشنامه‌ای که در آن آموزش و ترغیب به بهتر بودن وجود دارد نمایشی را پیش روی مخاطب قرار داده است که در آن خواستگاه اصلی باتوجه به تغییر و نوآور شدن فراهم می‌آید و شخص نویسنده و کارگردان در نهایت نیز بعنوان شخصیت نمایش مخاطب را متوجه اعمال و رفتار‌های خود در جهان اثر خواهد کرد.

موقعیت مکانی اثر که در محدوده‌ای مشخص طراحی شده تلاش دارد با تاکید بخشیدن به این محدوده تایید خود را بر جهان متن و محتوا اعمال نماید تا از این طریق بتواند تاثیرگذاری مستقیمی را بر ذهن مخاطب داشته باشد. حال با این طراحی رویکرد جهان اثر با دیدگاهی متمایز نسبت به جهان پیرامون و رفتار انسان‌ها سوق پیدا می‌کند که هر اتفاق به همراه علتی در راستای قصه‌پردازی راوی یا همان شخصیت قرار بگیرد؛ لذا این ترکیب‌بندی مزیت‌هایی را با خود به همراه دارد که از میان آن‌ها باید ضرورت پیش آوردن درام در ازای ساده کردن مفهوم آن اشاره داشت، زیرا این تصمیم سبب می‌شود تا مخاطب اصلی این نمایش بیشتر به پیام و هدف مورد نظر نزدیک شوند و حتی شخصیت را تا پایان بعنوان یک شاهد همراهی کند؛ لذا شخصیت در ازای موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد خود را به مخاطب معرفی می‌کند تا بتواند با حفظ تمرکز در سالن نمایش دیدگاه و نظر خود را منتقل نماید.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *